korimv6 Creative Commons License 2019.07.03 0 1 10208
Szia.

Nem tudom a Renaultnál mit jelent pontosan a Cool kivitel, de ha tippelnem kell, akkor talán az utastéri klímát adták alapáron ebben a kivitelben.
Nekem 2.5 DTI van, még a 135 lovas. Ebben még nincs DPF, kettőstömegű lendkerék, az EGR szelep csak 35e forint, nem 110e, mint a 145 lovasban. Sajnos a vezérlés tényleg gyenge pontja lehet, de sztem leginkább akkor, ha elhanyagolták az olajcserét vagy rossz minőségű olajat használtak. Az enyém 2006-os, 2015-ben vettem 278e km-rel. Most 322e van benne, családi autóként van használva, sok rövid úttal, városban. Eddig cseréltem turbót, főtengely szíjtárcsát, olajszűrőházat, szervopumpát, egr szelepet, kuplungszerkezetet tácsával és kinyomócsapággyal, vezérlést és a motor elején minden tömítést, biztonság kedvéért vízpumpát, első lengőkarban szilentek és talpasok, keresztstab gumiszilentjei, és most a négy injektort. Fel lett újítva a generátor, a váltó. Kapott komplett alváz és üregvédelmet, mert első ránézésre nem volt rajta sok rozsda, de a tankot leszedve, azért már más volt a helyzet.
Azért a 2.0DCi-nek is vannak bajai. Erősen ajánlott a láncot időben cserélni, mert átugrik vagy szakad. Az injektorok is behalhatnak, ami általában be is rohad.
Ha pályán használják az autót, akkor sokkal többet kibír, mint városi-rövidtávos használatban. Nem ritka az 500-700e km-t hibátlanul teljesítő autó. Ha teheted az MTA váltót (robotizált) kerüld, mert ha behal a hidraulika tömb, mélyen a zsebbe kell nyúlni. A váltó szinte mindegyik kivitelnek gyengéje.
Amúgy mi nagyon szeretjük,.mert iszonyú kényelmes, személyautósan vezethető és 3 gyerek mellett minden csomagot elnyel. A turbó és injektorcsere óta pedig az erejét is visszakapta.
Előzmény: "Döbrögi" (10207)