A szentháromság nem Pál szerinti alapvető tanítás, tehát nem tekinthető alaptanításnak, attól függetlenül, hogy nagy egyházak alapvetőnek tanítják. Engem azonban nem érdekel az egyházi álláspont, főleg, ha nem tartozik Pál teológiájához szorosan.
Az alapvető páli teológiában azonban ezek is megegyeznek, tehát a törvény a Krisztusra vezérlő mesterként adatott és csak addig érvényes egy zsidónál, amíg hit által megszabadul tőle. A többiben is nyilvánvalóan egyeznek, a test és a lélek ellenségeskedésében, a hit általi megigazulásban, a Krisztus áldozatának engesztelő voltában, a Megváltás megtörténtének állításában. Ezek a lényeges páli elemek, nem a szentháromság, vagy bérmálás, vagy az oltári szentségek.
Mint mondtam, ezeket az elemeket tükrözi nagyjából lényegesen minden keresztény egyház, az eltérések éppen a hagyományból, a nem lényeges páli kijelentésekből, a rendelkezések másképpen értelmezéséből, különféle bibliai elemek túl- vagy alulhangsúlyozásából szoktak fakadni.
A törvény eredeztetése egyetlen keresztény gyülekezetnél sem vitatott, járj körbe, minden keresztény gyülekezet isteni (és nem angyali) eredetűnek fogja tartani a mózesi törvényeket. Te hangsúlyozod eltérően ezt a kérdést, holott sem a zsidók sem a keresztények között nem találsz olyat, aki ezzel az eltéréssel egyetértene.
Én egyetértek a mózesi törvények nem isteni eredetével, de nem az én álláspontomat tárgyaljuk, hanem Pál álláspontját, akinél viszont fel sem merül ennek a lehetősége.
Pál nem vonhatta kétségbe a Tóra és a próféták állításait, hiszen az egész megváltás csak rájuk építve válhatott hihetővé vagy hitethetővé. Ádám bűnbeesése alapozza meg a test megromlását, amely a törvény betarthatatlanságával bizonyossá válhat és így a test cselekedeteivel nem igazulhat meg senki, (például Pál nem is tud a kívánságról, ha a törvény nem mondaná, hogy ne kívánd - Rm 7,7 ) majd a bűntől szabadulás meghirdetése Krisztus váltsághalálával. A kereszténység Pál tana a Krisztusról, ahol Jézus személye csak egy felhasznált eszköz a teológia igazolására. A Jézus vagy Pál? tanulmány azt feszegeti, hogy a páli teológia nem Jézustól ered, nem egyeztethető össze Jézus önértelmezésével, amely bármelyik evangéliumból kimutatható.