Üdv!
Első körben érdekes lenne azt tudni, hogy mi(n) lett állítva amikor a "kézifék" állítása miatt hozzá lett nyúlva a rendszerhez?
Alapvetően 2-3 ponton lehet állítani a fék esetében. A fék pálcáján, a bowden és a pálca csatlakozásánál (nem minden esetben/bowdennél lehet) és a fékdob belső oldalán a "ricninél".
Alap esetben a ricnit kell a dobhoz igazítani első lépésben és utána a bowdent/pálcát ehhez feszíteni. Ha csak a pálca vagy a bowden van húzva, akkor a fék fogni kezd azaz olyan mintha mindíg nyomódna a gázrugó belül.
A külső gázrugó szerepe elvben az lenne (ami a fotón van), hogy ha a szakadófék húz, akkor a gázrugó felfelé tolja a fékkart és befékezze a vontatmányt. Tehát így első körben én arra gyanakodnék, hogy talán túl lett húzva a pálca vagy a bowden, ezért feszül a mozgató rendszer és valamiért kioldja (kitolja a kart).
A fékezéskor rááesés több tényezős lehet, lehet rossz orrterhelés, gyenge belső gázrugó vagy miután oldva lett a rendszer valahol, a fékpálca késve mozgatja a kerékféket.
A ráesés már az elején jellemző volt vagy csak utána jelentkezett, hogy meg lett bontva a rendszer útközben?
A fék állításkor fel volt bakolva a lakó, lett nézve, hogy melyik kerék meddig forog még?