"A Ten jel az égig érő fa rajza. "
Tiszta sor!
De, kizárja-e egymást a két dolog?
Azon a bizonyos turul korongos gizella kincsen is a nemi szervek helyére tették az Isten jelét.
Lehet tenyész értelme is a jelnek. Az Isten szóban is a ten értelme "tevő (nő)".
A ten lényege a tevékenység, ami ebben az esetben a szülés és nem a nemzés.
A szülés értelmét erősíti meg az ős jellel való összeházasítása, ami mégis csak egy vulva.
A szentgyörgyvölgyi tehénszobor farán is tenyész értelmű lehet, nem pedig tengely vagy tám értelmű.
Hogy időtlen-idők óta tengely és eget tartó fa értelemben használták, szerintem nem zárja ki azt, hogy ezt a mindenképpen fallikusnak felfogható képzetet vagy megelőzte vagy azzal párhuzamosan az Anyaisten
jeleként is használhatták. Michelangelo Naddeo 10.000 éves magyar kontinuitás c. könyvében a "tulipán" jeleket
istenszülő Anyaistennek értelmezi, meg kell mondjam eléggé meggyőzően.
Így a ten jel kihajló ágai azok az anya széttárt lábai szülés közben.
Hogy ebből eget tartó fa lett az egy külön kérdés.