Bakancs4 Creative Commons License 2019.05.13 0 0 46933

Szerintem Kiwi leírása pontos volt . Tapasztalatom szerint a szíj kopottsága és a nyugalmi belógás közömbös a rángatásmentes indulás szempontjából .

Indulásnál rángatni akkor rángat : 

  • -- ha nagy a nyugalmi-alapjárati hézag a primer variátornál ( és emiatt sokat kell emelni a fordulatszámon , hogy meginduljon az erő átvitele ) . Ennek lehet oka a jelentős szíjkopás is . Ha utánahézagolunk akkor extrém keskenyre kopott variátorszíjjal is lehet szelíden indulni -- az persze más kérdés , hogy a keskeny szíj következménye az alacsonyabb végsebesség .
  • -- ha  túl puhák vagy szakadtak a gumibakok

A nyugalmi belógás Gázos Sanyi szerint azért fontos , mert különben a szíj nekiérhet a primer tárcsa valamelyik oldalának és akkor az viszi a szíjat aminek következtében recseghet az irányváltó . Nálam volt olyan kocsi aminek lapból is feszült kicsit a szíja és nem tapasztaltam , hogy futna  a szíj  -- az talán akkor lehet ha kicsit félrefut a tárcsa , de az nagyon veszélyes . Gyárilag 1-2 mm a megengedett -- hát a félrefutó tárcsa NAGYON hamar eltépi a szíjat , az biztos .