talán nem haszontalan leírni kedvencemet, a klaszikust:
Al Ries - Jack Trout:
A marketing 22 vastörvénye
1. Az indulási vezérpozíció törvénye: Fontosabb elsőnek lenni, mint jobbnak. [Atari / Microsoft]
2. A kategória törvénye: Ha nem lehetsz első ként piacon egy adott kategóriában, állíts fel egy új kategóriát, amelyben első lehetsz. [PINK LADY alma]
3. A koponya törvénye: Jobb elsőnek lenni a koponyákban, mint elsőnek lenni a piacon.
4.Az érzetek törvénye: A marketing nem a termékek, hanem az érzetek csatája.
5. A fókuszálás törvénye: A marketing egyik leghatékonyabb fegyvere, hogy birtokoljunk egy szót a potenciális vevő koponyájában ["STILfűrész" :]
6. A kizárólagosság törvénye: A vevő fejében nem birtokolhatja egyszerre két vállalat ugyanazt a szót.
7. A létra törvénye: Az alkalmazandó stratégia természete attól függ, a létra melyik fokán állsz.
8. A dualitás törvénye: Hosszú távon minden piaci küzdelem egy kétlovas versennyé válik
[Coca-Pepsi]
9. Az ellentétek törvénye. Ha a második helyet céloztad meg, stratégiádat mindig az el őtted lévő határozza meg.
10. Az osztódás törvénye. Egy kategória idővel osztódni fog, és több kategória lesz belőle.
[RED kajszi?]
11. A távlat törvénye. A marketinghatások csak hosszabb idő után mutatkoznak meg.
12. A lineáris választékbővítés törvénye. Ellenállhatatlan nyomás hajt egy márka által biztosított nyereség növelésének irányába. [nem mindig jó. A Nokiának még faipari vállalkozása is volt, csődbe is ment. maradj a kaptafánál. a Coca cherry coke-ja sem lett siker. de a Burn sem lett piacvezető lásd Red Bull, lásd 1. törvény. és akkor a Coca más dimenzió, mint a kis magyar vállalkozások... megengedheti magának a bukást, ill. a választékbővítés csapdáját is előnyre fordíthatja...]
13. Az áldozat törvénye. Ha valamit meg akarsz kapni, valamit fel kell adnod. [...előző életed, ld. Hivekovics... vagy el kell adnod a lakásod, lásd Gerendai Károly Sziget fesztivál...]
14. A tulajdonságok törvénye. Minden tulajdonságnak megfelel egy ellentétes, eredményes tulajdonság.
15. A nyíltság törvénye. Ha elismersz egy negatívumot, a vevő valamilyen pozitívval fog felruházni.
[bár már sztem nem kapni, DE: Chokito - RONDA és FINOM https://www.youtube.com/watch?time_continue=28&v=m9fkA3oXyOA]
16. Az egyedülállóság törvénye. Minden helyzetben csak egyetlen olyan húzás van, ami komoly eredményt hoz.
17. A megjósolhatatlanság törvénye. Nem tudod megjósolni a jövő t, hacsak nem tekészíted a konkurencia terveit.
18. A siker törvénye. A siker gyakran arroganciához vezet, az arrogancia pedig kudarchoz.
19. A kudarc törvénye. A kudarcra számítani kell és el kell fogadni.
20. A mesterséges szenzációkeltés törvénye. A helyzet gyakran pontosan az ellenkezője annak, ami a sajtóban megjelenik.
21. A gyorsulás törvénye. A sikeres marketingprogramok nem felkapott irányokra, hanem trendekre épülnek.
22. Az erőforrások törvénye. Megfelelő finanszírozás nélkül lehetetlen egy ötletet sikerre vinni.
Amúgy itt sok letölthető könyv van:
http://www.ujkorklub.hu/load/