diospyros Creative Commons License 2019.05.01 0 1 12469

talán nem haszontalan leírni kedvencemet, a klaszikust:

 

Al Ries - Jack Trout:

A marketing 22 vastörvénye

 

1Az indulási vezérpozíció törvénye: Fontosabb elsőnek lenni, mint jobbnak. [Atari / Microsoft]

2A kategória törvénye: Ha nem lehetsz első ként piacon egy adott kategóriában, állíts fel egy új kategóriát, amelyben első lehetsz. [PINK LADY alma]

3A koponya törvénye: Jobb elsőnek lenni a koponyákban, mint elsőnek lenni a piacon. 

4.Az érzetek törvénye: A marketing nem a termékek, hanem az érzetek csatája. 

5A fókuszálás törvénye:  A marketing egyik leghatékonyabb fegyvere, hogy birtokoljunk egy szót a potenciális vevő koponyájában ["STILfűrész" :]

6A kizárólagosság törvénye: vevő fejében nem birtokolhatja egyszerre két vállalat ugyanazt a szót.

7A létra törvénye:  Az alkalmazandó stratégia természete attól függ, létra melyik fokán állsz. 

8A dualitás törvénye: Hosszú távon minden piaci küzdelem egy kétlovas versennyé válik

[Coca-Pepsi]

9Az ellentétek törvénye. Ha a második helyet céloztad meg, stratégiádat mindig az el őtted lévő határozza meg. 

10Az osztódás törvénye. Egy kategória idővel osztódni fog, és több kategória lesz belőle. 

[RED kajszi?]

11A távlat törvénye. A marketinghatások csak hosszabb idő után mutatkoznak meg. 

12A lineáris választékbővítés törvénye. Ellenállhatatlan nyomás hajt egy márka által biztosított nyereség növelésének irányába. [nem mindig jó. A Nokiának még faipari vállalkozása is volt, csődbe is ment. maradj a kaptafánál. a Coca cherry coke-ja sem lett siker. de a Burn sem lett piacvezető lásd Red Bull, lásd 1. törvény. és akkor a Coca más dimenzió, mint a kis magyar vállalkozások... megengedheti magának a bukást, ill. a választékbővítés csapdáját is előnyre fordíthatja...]

13Az áldozat törvénye. Ha valamit meg akarsz kapni, valamit fel kell adnod. [...előző életed, ld. Hivekovics... vagy el kell adnod a lakásod, lásd Gerendai Károly Sziget fesztivál...]

14A tulajdonságok törvénye. Minden tulajdonságnak megfelel egy ellentétes, eredményes tulajdonság. 

15A nyíltság törvénye. Ha elismersz egy negatívumot, a vevő valamilyen pozitívval fog felruházni.

[bár már sztem nem kapni, DE: Chokito - RONDA és FINOM https://www.youtube.com/watch?time_continue=28&v=m9fkA3oXyOA]

16Az egyedülállóság törvénye. Minden helyzetben csak egyetlen olyan húzás van, ami komoly eredményt hoz. 

17A megjósolhatatlanság törvénye. Nem tudod megjósolni a jövő t, hacsak nem tekészíted a konkurencia terveit. 

18A siker törvénye.  A siker gyakran arroganciához vezet, az arrogancia pedig kudarchoz. 

19A kudarc törvénye. A kudarcra számítani kell és el kell fogadni. 

20A mesterséges szenzációkeltés törvénye.  A helyzet gyakran pontosan az ellenkezője annak, ami a sajtóban megjelenik. 

21A gyorsulás törvénye. A sikeres marketingprogramok nem felkapott irányokra, hanem trendekre épülnek. 

22Az erőforrások törvénye. Megfelelő finanszírozás nélkül lehetetlen egy ötletet sikerre vinni. 

Amúgy itt sok letölthető könyv van:

http://www.ujkorklub.hu/load/

Előzmény: diospyros (12467)