XANTIi Creative Commons License 2019.04.22 0 0 46849

Ha a 20 Amperes bizti vagy a foglalata melegszik, akkor ott más baj van. A teljes világítás nem ehet többet 12 A-nél! Akkor melegszik valami, ha szar kontaktus van! Kigyengült rugó a biztiházban vagy laza drót bekötés! Régi francia autóknál ez alapértelmezett. Ráadásul itt a legkisebb átmeneti ellenállás drámaian csökkenti a fényerőt. Ha a biztitábla rugói elfáradtak, dzsuvásak akkor inkább külön lengő biztiházat kell használni a pár nagyobb fogyasztóhoz. Normális esetben az akkusarutól az égő lábáig nem eshet a feszültség többet max 0.3-0.5 V-nál. Kapcsolókat, biztiket, vezetékeket is beleértve. Öreg járgánynál sokkal több is összejöhet több apró rohadásnál, oxidációnál. Érdemes ténylegesen is az égő lábain mérni, mert az odamenő testvezeték is lehet kontakthibás, redvás.

A másik fontos, hogy az eredeti izzó legyen benne. Mert a vezetékek annak az áramára vannak méretezve. A nagyobb égő több áramot eszik, nagyobb az esés mindenen. Akár még rosszabb is lehet egy 70/70 W-os égő fénye mint a normál 45 W-osnak. A feszültség csökkenésével a fénykibocsájtás nem arányos, hanem a HARMADIK hatvánnyal csökken. Nagyobb égőt csak relézve lehet betenni, ahová nagyon vastag, direkt vezetékek mennek az aksitól. Az nem terheli akkor a fényváltó kapcsolót sem, ami megint nem egy szuper megbízható konstrukció.

Előzmény: oljeg12 (46848)