Bakancs4
2019.04.21
|
|
0 0
46836
|
Én Ligierrel kezdtem a mopedautózást , volt vele bajom , de ettől függetlenül nem nézem le annyira ezeket az Ambrákat mint a mopedautós guruk többsége . Persze a borivászat és vizes prédikációk nálam is megállnak , mert 2013-ban áttértem az Aixamre , de ennek elsősorban a nagyobb és jobban használható csomagtartó volt az oka .
Az első fagyok óta kizárólag egy eladásra szánt Ambrával járok , az 500-as Aixamet pár hete vettem csak elő . A magam részéről a Ligierben -- üzemképtelenséget okozó -- meghibásodás nem sok volt . Néhányszor leesett a mágnesszelep vezetéke-saruja , ez menet közbeni motorleállást eredményezett . Égett ki izzítógyertya , csúszott le önindítóról a vezérlőkábel , illetve az önindító nagyáramú körében lépett fel kontakthiba , jobbára a test-motor átvezetésnél . Vagyis : villamos hibák .
Ezen tapasztalatok alapján kialakult bennem , hogy miképp tehető üzembiztosabbá az a járgány , illetve mit alakítanék át rajta , ha megtartanék egy ilyen verdát . Szóval az én kocsimban :
- -- az önindító behúzómágnesére egy huzalt nagyon rá szoktam rögzíteni (átdrótozom , de a forrasztás vagy szemes-sarusra alakítás is szóba jöhet ) és ennek a majd félméteres drótnak a végére alakítom ki azt a csatlakozót amire a gyári vezérlőhuzal ( ami a gyújtáskapcsolóról jön ) csatlakozhat . A megoldás előnye , hogy hibakereséskor a légszűrő fölött , jól hozzáférhető helyen tudjuk tesztelni az önindítót , vagy beindítani a kocsit ha a gyújtáskapcsoló szabotálna -- mert másképp sehogy : aki próbálta már a Lombardini motoros kocsira visszatenni a lecsúszott vezérlőhuzalt az tudja miről beszélek .
- -- szoktam behúzni a műszerfalhoz egy vékony vezetéket az izzítógyertyáról és rákötök egy jelzőlámpát , jobbára ledet . Ilyen megoldással vettem az öreg Volvot , ilyen van a fehér Aixamben és ilyen lesz az 500-asban majd , de ilyet kapott Tibi bácsi Albiziája is . Nagyon sok kellemetlenségtől megóvja az embert ...
- -- több járművemben használok középállású ampermérőt , nagyon korrektül tájékoztat a töltésviszonyokról ( a gyári visszajelzőlámpákra nem bíznám az életemet ... a másét talán , de a sajátomat semmiképp ) , de ahhoz sajnos eléggé bele kell túrni a kábelezésbe . Aki nem akar annyit alakítani az legalább egy voltmérőt építsen be , ha azt is sokallja akkor legalább a szivargyújtóba dugható változatot rendszeresítse . Én a most használós Ambrába beépítettem -- kénytelen voltam , mert nincs benne feszszabályzó , csak egy Graetz-híd , állandóan égetni kell a lámpákat -- de utóbb rájöttem : ha a voltmérőt a mágnesszelepre kötöttem volna akkor lenne annak is egy frankó visszajelzője .
- -- ha tutibiztos járgányt szeretnék akkor kiépítenék nyomógombos izzítást + indítást , és esetleg egy külön kapcsolót a mágnesszelephez -- ez utóbbival nem volt gondom , de ezek szerint a járgányod első gazdája nem volt ilyen szerencsés , bizonyára nem ok nélkül strapálta magát . Ha esetleg a gyárilag beépített kulccsal nem indul a masina akkor : Megnyomom az izzítást -- amit gyertyáról visszajelez a led -- közben küldök áramot a mágnesszelepbe -- amit szintén visszajelez a voltmérő -- majd megnyomom a másik gombot és az önindító forgatni kezd .
- -- és végül : valószínűleg kihúznék egy testvezetéket az aksiról az önindítóig , gyárilag ugyanis az ülés alatt rögtön le van testelve a vázra , és a vázról van áthozva a motorra -- ez két csatlakozás , két hibalehetőség . A pozitívval nincs gond , az egydarabban végigmegy .
Szóval én nem lepődök meg az elődöd barkácsolási hajlamán , 2005 óta használok ilyen kocsit , és jelenleg is van a háznál ha jól számolom akkor 8 darab belőlük . Nem ragaszkodnék annyira mereven a gyári megoldásokhoz . |
Előzmény: muszak01 (46833)
|
|