Bakancs4 Creative Commons License 2019.04.06 0 0 46793

A trapézsága csekély , talán 1-2 tizedmilliméter . A körkörös kopás megengedett mértéke minimális , ha jól emlékszem a hengerbe visszarakott gyűrű hézaga 1mm lehet . Ebből kiszámolható , hogy mekkora kopást enged meg a gyári utasítás -- bár figyelembe veendő a hengerfal kopása is ( az ún . vállasodás ) .

Szóval a 64 mm-es átmérőjű  gyűrű  20 cm-es ( 200 mm-es ) kerületén a hézag max 1 mm-es lehet vagyis 0,5 % kopást tűrünk el , feltételezve , hogy eredetileg összeért a gyűrű -- ami persze nem igaz , hézaggal indul . Ez a fél % szerintem nem okoz akkora lötyögést .

A trapéz megoldást tudtommal azért alkalmazzák a gyárak , mert kevésbé hajlamos a gyűrű a kokszosodásból adódó beragadásra .

Arra mindenesetre jó , hogy iszonyat körülményessé teszi az ilyen motorok gyűrűzését ...

Előzmény: brömbi (46792)