Két éves Garmin Drive 60 LM masinámban lehalt az akkumulátor, pontosabban az történt, hogy vagy csak hosszas "rábeszélésre", vagy egyáltalán nem indult be a készülék, és a Garmin Expressre se tudott feljelentkezni a laptopon.
Kivettem az aksit, és azonnal helyreállt a rend: akku nélkül a masina a hálózati töltőről és az autóban is beindul, működik, és kommunikál a laptoppal is. Nosza, vettem bele egy új aksit, de mivel a gyári típusszámút (361-00056-08) nálunk nem lehet kapni, a méretei alapján a 361-00056-00 jelűt vettem meg, ami nem 830 mA-es, hanem 1100 mA-es. A kijelzőn megjelent ugyan az akku emblémája, de teljesen feketén, a töltést jelző villámmal, ami ugye azt jelenti, hogy üres, de tölteni nem volt hajlandó, viszont a GPS ugyanúgy működik, mint a kiszerelt akkunál.
Mi lehet a jelenség oka? Attól, hogy az új akkunak nagyobb a kapacitása, mint az eredetinek, elvileg működnie kellene a rendszernek. Esetleg a töltést szabályozó áramkör halt le az alaplapon? Az új akkut visszavették ugyan hibásként, de cserélni nem tudták, mert már nem volt készleten. Érdemes egyáltalán egy másik aksival próbálkozni? A külső méreteken és a csatlakozó kialakításán kívül van jelentősége a típusszám utolsó két számjegyének?