korimv6 Creative Commons License 2019.04.05 0 0 10154
Végre kész vagyok a Vivarom szerelésével. Komplett alváz- és üregvédelmet kapott. Ezért le lett szedve az üza tank, minden hőterelőlemez, váltószerelés miatt pedig az első bölcső. Felbakolás közben a jobb első emelőhely összerogyott, annyira el volt rozsdásodva. Az és a bal oldali is ki lett javítva. A tankot fogó két pánt is lekerült, mert nagyon rozsdásak voltak, persze azok is kilyukadtak. A bal hátsó sárvédőív hátsó sarka is átlyukadt. A hátsó rugótányérok is nagyon rozsdásak voltak, de szerencsére csak felületi tisztítás kellett nekik. Az alvázon viszont rengeteg felületi rozsda volt. Majdnem az összes ponthegesztés hólyagosodott. A legrosszabb a hátsó rugótányérok körül volt. A bal első fellépőt is javítani kellett, mert az egyik vízelvezető furatnál nagyon elvékonyodott a lemez. A váltó felújítást Pécsváradon csináltattam. Üllőn szerettem volna, de majdnem 10e forintot kért a futárcég, hogy oda vigye a váltót, mert 55 kilogramm. Széthúzás után kiderült, hogy az összes csapágy ki lett már cserélve. Mivel 1 és 2 fokozatban gyorsításkor volt már hangja, ezért annak a csapágyai cserére kerültek a komplett kapcsolótengellyel együtt, mert az meg nagyon lötyögött. Ez 90e forintba került. Szerencsére a 2006-os 2.5 dci-ben nincs kettőstömegű lendkerék, ezért 74ezerből megúsztam a kuplung cserét. Mindjárt kinyomócsapágy is lett cserélve munkahengerrel együtt. Nem tudom milyen fajta volt benne, de műanyag volt a háza, és nem védte gumi harmónika sem. Most Valeo került bele fém házzal. Ha már jól hozzáférhető volt, mindjárt turbót is cseréltem, mert nagyon hordta az olajat. Wizardnál rendeltem felújítottat tömítéskészlettel együtt.. Mikor fel szerettem volna tenni, tűnt fel, hogy hiányzik 2 tőcsavar. Erre azt mondták, hogy van mimor az összes hiányzik, vegyek bele a csavarboltban. Na ja, csakhogy én az összeset benne hagytam. A beszerelési útmutató szerint olajat kell cserélni a felújított turbó felszerelésekor, ezért a hatezer kilométert futott olajat is ledobtam. És végre meglett, mi zörgött az első futóműben. A keresztstabilizátor gumiszilentjei voltak kikopva. Ezekből is újat kapott egy külső kormánygömbfej kíséretében. Remélem mostanában nem kell már költeni az autóra a kötelezőeken kívül.