A felpörgést -- és ebből adódóan a jármű életveszélyes kiégését -- több esetben a turbón kersztül bekerült motorolaj okozta . Ezt nem lehet mágnesszeleppel , megoldani -- ezért írtam a szelepekhez társuló dekompresszort . Gyár ilyet soha az életbe nem fog beépíteni . Ha a tulaj idejébe észreveszi , hogy valami gáz van -- és persze kéziváltós a kocsija ! -- akko resetleg le tudja fullasztani .
Bandi barátom egyébként az apai örökségként átvett , több éve álló TZ4K taktorral jár ugyanígy , csak az a kétüteműségből adódóan rendeklezésre álló kenőanyagot kapta fel . A tőlem kölcsövett aksival beröfentették a verdát , az pillatok alatt maxgázon üvöltött , a kis fészert teljesen beborítva füsttel . Sem látni , sem a testvéérvel kommunikálni nem tudott . És végiggondolni sem , hogy mi történhetett , illetve mit kéne tenni ellene . Azt sem tudja megmondani mennyi ideig tartott ez a rémálom , lehetett 10 másodperc , de lehetett 40 is . A dolognak a jó öreg cseh technika vetett véget : egyszer csak békésen beállt a főtengely -- a kár 100 ezer Ft .
Másik ismerősöm , Anti édesapjának a Kisdutrájában szabult el a regulátor -- az öreg bepróbálkozott a lefojtással : nekiugrott valami meredek emelkedőnek a 6-ik fokozatban és közben leengedte a szerencsére éppen a traktoron levő ekét . Ha jól emlékszem az elmesélés végeredményére a magyar ipar nosztalgiával megszépített remeke nem fulladt le ...
A leállítási problémák a Kubota motoros Aixamekben sem ismeretlenek , többünknek van erről ilyen-olyan sztorija ; ezek a találkozók kellemes mesetémái .
Ezért szoktam néha ironikusan mondogatni : a dízelt nem beindítani , hanem leállítani nehéz . De ezt valószínűleg az is tudja , aki gyártja ezeket az erőforrásokat .
https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2017/07/14/vegigneztem_ahogy_porra_eg_a_bmw-m/
A motor hirtelen felpörgött, a fordulatszám hatezer fölé emelkedett, ami egy ilyen dízel számára elképesztően magas érték. Ekkor Dávid lehúzódott az autópálya műszaki sávjára, majd a Start-Stop gombbal megpróbálta leállítani a motort. Nem sikerült, sőt, ahogy üresbe tette a váltót, a fordulatszám tovább emelkedett, és a motortérből füst tört elő.
Itt Dávid két magyar autóssal is találkozott, majd visszarohantak a BMW-hez. Egyikük beugrott a vezetőülésbe, sebességbe kapcsolta hatfokozatú kézi váltót és lefullasztotta a motort.