cszolee Creative Commons License 2019.03.26 0 0 31528

Hátsó futóműben 2 szilent rossz, de annyira nem vészesek hogy hozzá kelljen nyúlni, majd ha már nagyon széthullik.

Van egy első féltengely gumiharang amit - és a leömlőt - anyagárban feltesz a héten az előző tulaj (2-3-4 ezer talán) aki egyébként autószerelő.

Lambdaszonda csatlakozóját szintén megcsinálja ingyen, amint megérkezik Taiwanból. Ez vicces egyébként, hogy Opelhez nem lehet kapni ilyet, bontottat sem, Ebayen meg GM/Holden 4-way Crankshaft Sensor Connector néven 15 dollár ugyanez a nem létező csatlakozó, Taiwanból :)

 

Ami költségesebb lesz, két kormányösszekötő valami (gömbfejek? fene tudja), de ahogy látom abból a külső gömbfej darabja 3000 körül van (Delphi, Monroe), belső meg egy ezressel több, szóval anyagár 6-8e forint. Néztem neten videót, azt gyakorlott szerelő kb 5 perc alatt cseréli kerék fel-le szereléssel együtt oldalanként. Ha lenne emelőm vagy aknám, azt még én is ki tudnám cserélni annyira bot egyszerű, kb egy villáskulcs kell hozzá. Aztán majd egyszer első lengéscsillapítók.

Meg karosszériamunka, mert hát mégiscsak 18 éves Opel, a karosszéria rügyezik itt-ott (8-10db 10-forintosnyi kis pörsenés), arra kompletten mondott 50 ezret a fényező.

 

Alul hálistennek minden rendben, nem rohad sehol.

 

Ami még érdekes lesz, a sok kis kiégett lámpát valahogy cserélni (műszeregységben és középkonzolon). Tompított, távolsági fény visszajelző nincs, bal lent a fényszóró állító gombok sem világítanak, meg középen a digit klíma konzolon 10-ből 2-3 ha ég. De azt talán még én is meg tudom oldani.

Előzmény: Törölt nick (31526)