1/1975. (II. 5.) KPM–BM együttes rendelet
a közúti közlekedés szabályairól
Sebesség
26. § (1)189 Az egyes járművekkel – ha e rendelet másként nem rendelkezik – legfeljebb a következő sebességgel szabad közlekedni:
194 teherszállításra kialakított motoros triciklivel, elromlott járművet vontató gépjárművel, segédmotoros kerékpárral, lakott területen kerékpárral 40 km/óra,
Szóval : van egy valamilyen jármű , aminek adott a gyári spedifikációban a maximális sebessége . Ennél a sebességnél garantálja a gyártó , hogy a teljesen megterhelt jármű még fékezhető , irányítható , kanyarban nem borul fel és nem hullik darabokra az első döccenőnél . Azonfelül egyes járműkategóriáknál vannak hatóságilag maximált sebességek , mint a kategóriában tartás feltétele .
Ez teljesen független attól , hogy egy országban mennyi a kérdéses járműcsoport megengedett sebessége . A fórumtárs hozzászólásában példaképpen hozott Mercédes a 240-es matricájával jó példa ; függetlenül attól , hogy legálisan , civil jármű Magyarországon 130-nál gyorsabban nem mehet(ne) . Sőt , a legtöbb helyen annyival se , van 110 , 90 illetve 50-es korlátozás , de táblával jelölt utakon akár 5 km/órás maximuma is lehet a száguldásnak . Ettől még a gyártó szavatolhat 200 fölötti biztonságos mozgást .
Ha átmegyünk mopedautóval olyan országba ahol a megengedett sebesség 45 km/óra ( nem tudom hol ennyi , van-e ilyen egyáltalán ) akkor ott annyival lehet repeszteni -- büntetlenül .
Hasonló példa a segédmotor utasszállítása . A gyár kiadja a kétszemélyes kismotort , aztán országa válogatja , hogy vihet-e utast egyáltalán , és ha igen akkor milyen feltételekkel . Nálunk nem vihet .