Tisztelt Bakancs4! Múltkor beszéltünk és szóbajött a robi 55 gyújtás, ami tulajdonképp Babetta. Találtam hozzá anyagot, kimásoltam. A kép nem biztos hogy átmegy.
Szia! Ha a CDI gyújtás gyári töltő tekercsre gondoltál, a gyári csévetest mérete kicsi hozzá. Amúgy a ceglédi tekercselő javít maga is Babettákat, a gyári 5mm-es vasmagú gyújtás töltő tekercset szét szokta bontani, és nagyobb csévetestre tekeri újra a gyújtás töltő tekercset, ami már jóval könnyebb indítást és erősebb gyújtószikrát biztosít. Babettára már ez is elég jó, de én az erősebb 12mm-es vasmagra tekert gyújtás töltő tekercset használom, amit a Simsonosok a Babetta beépített CDI gyújtáshoz nagy megelégedéssel használnak.
Ugyan már leírtam 1x, a tekercs teljesítménye nagyban függ a vasmag keresztmetszetétől, nyilván a 12mm-es vasmag jóval többet tud, mint az 5mm-es vasmag. A vasmagra tekert tekercshez használt zománchuzal keresztmetszete nagyban befolyásolja a működő tekercsben indukált váltóáram erősségét, nyilván a 0.10-es vékony gyári zománchuzal kevesebb váltóáramot ad le, mint az újratekert vastagabb 0.15-ös zománchuzal által leadott váltóáram. A tekercs menetszáma befolyásolja a kész tekercs által leadott váltófeszültség értékét, nyilván egy 160-210Ω ellenállás közötti gyári gyújtás töltő tekercs leadott feszültsége alacsonyabb, mint egy 240Ω ellenállású nagyobb menetszámú újratekert gyújtás töltő tekercsé.
A gyújtás töltő tekercs által leadott teljesítmény ( A x V ) továbbá függ még a légrés méretétől, a lendkerék mágnesek erősségétől, a lendkerék aktuális pillanatnyi fordulatszámától.
A képen fent látható az áttekert 5mm-es vasmagú gyújtás töltő tekercs, lent a 12mm-es vasmagra tekert gyújtás töltő tekercs, középen az újra tekert eredeti gyújtás jeladó tekercs. A tekercsek profi kivitelűek, impregnáltak és utána több száz fokon hőkezeltek. Ezek biztos nem lesznek rövid életűek.