djuice Creative Commons License 2019.03.11 0 0 2352

Na újból:

Szóval én nem programozói és midifájl boncnok szemléletből nézem alapvetően mint laikus a dolgot. (Az más kérdés hogy utóbbiak is érdekelnek még.)

Én olyan hangszereken szocializálódtam, amikben ha volt sequencer, ráírták a specifikációs lapra hogy 16 track seq. Most az tök mindegy nekem, hogy ő képes 0-s és 1-es formátumban SMF-et írni és olvasni, az már tényleg informatikai adatkezelési oldal, meg hogy 65000 sáv lehetne elméletileg.

Csak annyi van kézzelfoghatóan, hogy egy hangszer amin jobb esetben 16 tracknek van dedikált gomb, mint pl. itt, de a trackek akár ua. a midi channelt is vezérelhetik ha úgy akarom, amúgy általában a 16 külön midi channelre állnak be gyárilag...

https://www.musicash.it/413/yamaha-mo6.jpg

 

Namost, ha van pl. 200 midim, amiben 1, 2 szóló zongorás darab van megbújva, nem tudom a címét de tudom hogy van, ahhoz ne kelljen már mindegyiket elindítani hogy azt a 2-t megtaláljam, csak erre szerettem volna valami ötletet, szemelőtt tartva a fenti koncepciót és hogy ehhez nem tudom mit kellene nézni a fájlokban (mondhatni, "merhogy teccik tudni, ideológiailag nem vagyok én olyan képzett ehhez!" :))), szóval a midik leírásában gőzöm se volt, van-e olyan bit, bájt stb, ami megmondja, hogy egy track használva van és ON állapotú-e, mint mondjuk egy Cubaset megnyitva ez látszik már grafikusan is.

Amúgy én az analóg rögzítés elvén elindulva úgy gondoltam, hogy ami midi csatorna nincs használva (kvázi ezzel külön seq. trackek) az nincs is tárolva a midi fájlban, csak az aktív csatorna/track dolgai.

 

Így körvonalazódik esetleg mennyire egyszerű, gyakorlati amúgy a kérdés mint probléma? :)