Szia!
Nagyon nem pörög a topik, ez tény. De, ha már így kéred, és mi most vettünk egy új Kugát 1,5 ös benzinest, csak mondok róla pár szót.....
Igaz, csak 1 hetes még a járgány, és csak 1000km van még benne, de elmondanám az első benyomásaimat róla. Összehasonlítani, csak a suzuki vitarával tudom, mert előzőleg az volt, 3,5 évesen nem régen adtuk el, és ez lett helyette. No, ennyi bevezetés után kezdjünk is neki.
Az utazási komfortja, az összehasonlíthatatlan a Vitaráéval(pedig szerettem a vitarámat nagyon), mert a két autó nem egy ligában játszik......A Ford-ban valóban, csak "hallani" lehet az út hibákat, érezni szinte nem lehet, annyira jó futóművel rendelkezik. Azonos sebességgel a vitara, ugyanott szinte felütött koppanásig, ahol ez észre sem veszi, pedig majd 400kg mal nehezebb a Kuga. A beltér hangszigetelése prémium szintű, ezt olvastam is róla egy tesztben valahol, de meg is tudom erősíteni....ez nagyon csendes, öröm a köbön. Nekem a belső kialakítása is bejön, de el tudom fogadni, ha valakinek nem ez a nyerő kinézet. Feleségemmel közösen végigjártuk a kereskedéseket SUV jellegű autókat kerestünk, és mindnél volt valami olyan, ami annyira nem tetszett, hogy lemondtunk más márkáról.....így volt ez a KIA Sportage-al is, aminek az orra olyan, mint egy munkagépé....egyszerűen nem jött be azzal a juke-os felülre került lámpájával. A Tucson tetszett, de a belső térben az a kiálló kijelző, már-már olyan, mintha felszögelnék egy junost TV-t a műszerfalra.....ezt is dobtuk, arról nem beszélve, hogy egy majdnem olyan felszereltséggel mint a Kuga 1-1,5 misivel többe is kerül, és ez igaz a KIA-ra is, úgyhogy ejtettük is ezeket. A Suzuki Vitara új 1,4 turbóját is nézegettük először, de annak olyan ronda hátsó lámpát készítettek japán barátaink, hogy az egyszerűen ocsmány. Nem vagyok hajlandó egy autóért 6 misi fölötti árat kiadni úgy, hogy a hátára rá sem bírok nézni.
Vissza a Ford Kugára:
A jelenlegi fogyasztásra 7,4l/100km ír a fedélzeti, ez autópálya nélküli, országút/városi fogyit jelent, majd lemérem a tényleges fogyit is, de azt írja a kis okos, hogy 3000km után ad majd a komputer elfogadható értéket...no majd akkor összehasonlítom. Most úgy gondolom 8L lehet a valós, és azt el is fogadom, egy a szívó Vitarától, 400kg al nehezebb autótól, az 6,5-7L evett ugyanitt.
Mindent lepróbáltam, a parkoló segítő asszisztenst is, és ellenkező tapasztalatom van azzal, amit "Huffnagel Steve" tapasztalt. Szerintem tökéletesen beparkol, mint merőlegesen, mint pedig párhuzamosan(többször lepróbáltam) Azt írja Huffnagel, hogy nekimenne gondolkodás nélkül bárminek.....hát persze, hogy neki, hiszen a gázt, és a féket a vezető kezeli, az autó nem fékez helyettünk. De ha a kijelzőt, és a tükröket is figyeled, akkor látod, hogy meddig mehetsz, majd hátramenetből egyesbe kapcsolsz, és megy előre tekeri a kormányt...korrigál, aztán megint álj/hátramenetbe kapcs, és már áll is be hiba nélkül, azt azért elmondom, hogy beáll olyan helyre is, ahonnan nem tudsz kiszálni(szűk helyre), ezért a sofőrnek kell eldönteni, hogy beáll e oda, ahová ő felajánlotta(egyszerűen felül lehet bírálni). Mivel még bejáratós, ezért még nem tapostam ki a szemét, de már érződik így is, hogy menni fog a kicsike rendesen, legalábbis annyira biztosan, amennyire nekem kell. A fedélzeti, és a középső SYNC3 rendszer valóban nem tud magyarul, és ez való igaz nem egy jó pont, de a Suzuki kormány előtti kijelzője sem tudott, pedig az a "mi autónk", akkor azért nem is annyira gáz ez, arról nem is beszélve, hogy 1-1,5 hónap múlva kész lesz a magyarítása a kütyüknek.
A kormányfűtés tök állat, nagyon szuper, mikor a fűtetlen garázsból kiállok....isteni, ja és érdekes, hogy mennyire gyorsan bemelegszik az autó...szinte mire bezárom a garázst, és újra beülök, már meleg is van benne. Olvastam valahol, hogy a kormány, és az ülésfűtés is gyenge,.....hát nem tudom, de nekem bőven elég mindkettő, egyéni megítélés ez. A Sony hangrendszer nagyon jól szól benne, már legalábbis aki a suzuki vitara hangzásához szokott annak biztosan, én így elsőre nagyon élvezem, van basszus, és magas is bőven. A SYNC3 rendszer egyébkén iszonyatosan gyors, a mobilomat hiba nélkül kezeli(Huawei Mate 10 pro) egyszer sem bontja a kapcsolatot. AndroidAuto-val hibátlan, így van Waze, és Google térkép akár magyarul is, de a saját nav-ja is tökéletes, pár úton teszteltem, nem találtam benne hibát. Az első szélvédő fűtése villámgyors, akár jeget, akár párát kell megszüntetni, szuper találmány. A körbe radar jól teszi a dolgát, amikor tolatunk be valami szűkebb helyre, nagyon jól lehet vele a távolságot mérni, akár az oldalsót is, nekem ez is bejövős. Csomagtere bőven elég,arról nem beszélve, hogy az ajtókat sem kell beba....ni, mint a budi ajtót, akinek Vitarája van, az tudja miről beszélek, más autóra ez nem biztosan áll. De ezért mondtam az elején, hogy a vitara az áldozat az összehasonlításban. Az elektromos kézifékkel, akár kevésbé rutinosak is tudnak kézifékes elindulást bemutatni komolyabb lejtőn is akár, mert magától is kiold, és mindezt úgy, hogy figyeli azt az erőt, ami arra elég, hogy elindulj a lejtőn felfelé, és csak akkor old. Plusz még hozzá jön az is, hogy a kuplung felemelésekor automatikusan emeli a fordulatszámot, és így szinte művészet vele lefulladni, szerintem lehetetlen.
Negatívum mégy egyelőre nem sok van számomra, tán csak az, hogy akár olcsóbb is lehetne, de ha a fullos vitarához hasonlítom ezt, akkor csak pár 4-500 ezer a ford előnye, ami nem sok, az említett komfortérzetért cserébe, és szerintem szebb is lényegesen, autóbb,ha érthető...., hogy megbízható lesz e annyira majd mint a suzuki volt, az csak később derül ki.
Még annyit, hogy a Ford nál az tetszett még nagyon, hogy nagyon jól lehet feljebb tuningolni, bizonyos plusz dolgok megrendelésével. Akár hamutartó 3000Ft ért, deréktámasz 15 ezerért...stb. A vitaránál van 3 verzió, és vagy veszed a magasabb árú felszereltségű autót, vagy nem lesz benne az a dolog, amit szeretnél egy olcsóbb verzióban. De így megveszel olyan dolgot is, amit pl nem is akarnál. Nem tudom ez érthető volt e....
Később még, ha beáll a fogyasztás majd beírom ide az adatokat, a fed.komp. által mutatottakat, és a tankolások közötti pontos számítási adatokat is.
Huhhhh, ez hosszúra sikerült, bocsika.