"Na pont a 2030-as dátummal kapcsolaban írták, hogy kizárt annak életbevaló bevezetése. Egyszerűen sem az elektromos hálózat nem fogja bírni sem pedig a töltő állomások kiépítése gyakorlatilag lehetetlen... Itt ügye arra kell gondolni, hogy erre a dátumra CSAK a szigorúbb normáknak megfelelő ÚJ gépkocsi hozható forgalomba, ami gyakorlatilag CSAK A TISZTÁN ELEKTROMOS KOCSIK TUDNAK MEGFELELNI, a Plugin Hibridek NEM! A régiek még maradhatnak hosszú évekig. " - csoport szintű megfelelés van. Minden autó forgalomba hozható majd, a V12-es Ferrari is csak kell majd vele szemben 5-8 olyan autó ami nagyon kevés CO2-t bocsát ki. Itt fognak majd bejönni a tölthető autók mert azok a mérési ciklus szerint phev esetén 35-55 grammot bocsátanak ki per 100 km vagy a teljesen villanyosok amik nulla (nyilván ez is csúsztatás mert az erőmű fogyaszt). A lényeg, hogy emiatt nyomniuk kell majd a gyártóknak a villany autókat különben jön a bazi nagy bírság. Ebből kifolyólag szerintem emelkedni fognak a nem tölthető autók árai. Jelenleg pl. úgy van, hogy a zöld autók (phev elektromos) többszörösen számít bele kvótákba. Lehet ezért van, hogy az 530e-et is tolják itthon (https://www.bmw.hu/hu/topics/details/aktualis-ajanlatok.html#530e). Az árak amit láttál listaárak, de azért írtam a mostani akcióval (14.9M az 530e kb 1M extrával). A Tesla elég sok pénzt keres azzal, hogy értékesíti az eladott autói után a kvótákat más gyártóknak.
Nyilván rengeteg probléma van amit meg kell oldani de nincs mese meg kell oldaniuk különben nem fognak tudni autókat értékesíteni.
"Gépkocsit (főleg nem ilyen drágát) az ember nem csak a városi használatra vesz..." - az átlag ember 40-50 km-et megy naponta az autójával meg párszor hosszabb távokat. Nekik jelenleg a phev ideális, később ha lesznek rendesen töltők akkor esetleg full elektromos bár abban kételkedek, hogy akkor is kijön a matek a villanyautóknál ha az autópályán 150 forintért kap valaki egy kwh-t.
"Ha jól értem, akkor a 12-13 kw-os modelleket úgy lehet feltőlteni, hogy 12-13 kw/h-t fogyaszt az áramból, jól értem?" - nem teljesen. Egy 5-ös méretű autó olyan 20 kwh között fogyaszt a városban, autópályán meg nyilván a sebességtől függ általában több. Tehát ameddig el nem fogy a 12 kwh addig nem használsz benzint. Ez kb. 40-50 km (mert csak az akksi 80%-át engedi használni a rendszer), időjárástól meg egy csomó dologtól függően. Tehát inkább úgy számold, hogy 20x37x1.1 (1.1 a töltési veszteség) azaz durván 800 forint 100 km. Azért írtam mellé az 1.x literes fogyasztást mert ha kifogy az áramod akkor ott a robbanó motor. Akkor az hasonlóan fogyaszt mint egy dízel a visszatermelés miatt. A hátrány, hogy 110 liter csomagtartót fel kell áldozni. De ez tényleg személyes preferencia ki mennyit jár a városban.