Kard Creative Commons License 2019.02.10 0 0 1088

"Biztos nem az eletromosság a jövő, ez már rég eldőlt, több okból sem (olvass utána). Egyszerű parasztvakítás" - nyilván ezért jönnek ki sorban az elektromos modellekkel a gyártók :), köztük a BMW is.

Az van, hogy ha vannak is akadályok akkor is muszáj lesz legyőzni őket mert ott van, hogy 2030-ra mennyire kell levinniük a csoport szintű kibocsátás és az csak elektromos modellekkel fog működni.

Nézd meg mennyibe kerül most egy 530e, 530i meg egy 530d. Az e verziónak a mostani kedvezménnyel 2-3 millió árelőnye van egy tisztán robbanó motorossal szemben. Kell a kvótákba, szerintem ezért is engedik le az árát és ezért fogja az összes tisztán robbanó motornak meg emelni.

Szerintem városba dízelt venni a legnagyobb butaság, mert veszel egy hibridet olcsóbban és 1-2 literes fogyasztással (+5-10e forint villany) tudsz járni ha minden este töltesz, de vannak olyan helyzetek amikor gyakorlatilag nullával (lásd maszi bejegyzését).

A zöld rendszámról meg annyit, hogy kibocsátáshoz akarják majd kötni (amibe jó eséllyel a mostani 530e is bele fog férni) illetve dízel hibrid nem kaphat, de addig is a kedvezmények még megvannak.

 

Abban igazad van, hogy a töltés főleg az autópályákon problémás ezért szerintem könnyen lehet, hogy a tömegek nem a tisztán elektromos irányba fognak mozdulni hanem a phev-ek irányába. Az újabb modellek már 12-13 kwh-s akksikkal jönnek ami 40-50 valós km-et ad. Városban tökéletes.

Előzmény: Poci3 (1079)