Bakancs4 Creative Commons License 2019.02.03 -3 1 46603

Töprengek ezen a dolgon , de igazából okosat így távirányítva nem tudok mondani .

Nekem az a mániám , hogy mielőtt bármit csinálnék megpróbálom behatárolni a hibát , első a diagnosztika . Nagyon nem szeretem amikor ELŐBB szednek szét valamit , pláne kicserélnek , mintsem meglenne a hiba oka .  Jó , tudom lehet diagnosztizálni az alkatrészek cserélgetésével is -- de ez elsősorban akkor észszerű , ha a cserealkatrészek ingyen/olcsón rendelkezésre állnak pl. donorkocsiból vagy kölcsönzés útján -- ha azonban vetetik a cuccokat a szerencsétlen tulajjal : kicseréljük ezt is , hátha akkor jó lesz .... Bizonyos hibák akkor határolhatók be , ha szétszedi az ember a technikát . Más hibák pedig csak az összerakott masinán produkálhatók .

Ezek szellemében elsőként több információt igyekeznék begyűjteni erről a dologról . Ha nem megy az egyik a henger akkor azt bizonyítani kell . Meglazítanám a nyomócsövet és nézném mi változik . Ha ezzel sikerül bizonyítani a lazsáló henger létét akkor lehet szűkíteni a kört . Utána esetleg felcserélném egymással a két porlasztót , hogy átmegy-e a hiba a másik hengerre .

Két mérőhengerrel ( a gyakorlatban erre célra fecskendőt használunk *) az önindító némi nyektetésével talán kimutatható , ha az egyik adagolóelem nem dolgozik alacsony fordulaton .

Porlasztóvizsgáló hiányában a motoron is vizsgálható az adagolóelemek működése .

* Én most készítettem a Lombardini motorokhoz efféle szerkezetet , az is orvosi fecskendőből lett :

 

A Kubotán a módszert fordítva kell alkalmazni , ott nem a betáplált üzemanyag mérésére van lehetőség , hanem a befecskendezettére .

Itt hasonló módszerrel mérik a résolajat :  https://www.youtube.com/watch?v=dNgCxNBOJQ4 

https://www.youtube.com/watch?v=q94rjLUg82U

https://www.youtube.com/watch?v=s1bL2McGa0Q

 

Ez a gyári technológia :  https://www.youtube.com/watch?v=cWeIxkw1uPQ

 

Hát most sehogy se találok erre anyagot . A klasszikusok kivették a motorból a porlasztócsúcsokat ( fúvókatartóval együtt ) , kiforgatva összecsavarozták és tettek alá egy-egy mérőedényt . Majd forgatták önindítóval és megnézték a befecskendezett mennyiséget .  Sajnos a te alapjárat problémádra ez nem megoldás , mert alapjáraton nem arra az adagolóelem-pozícióra áll be a motor , mint indítózáskor .

 

 

Előzmény: aixam500 (46592)