Szerintem nem az utángyártott cuccal van a gond , hanem az alaplappal -- valószínűleg azt alakították át . A mopedautókban eredetileg egyfázisú állórész van , vagyis vannak a tekercsek SORBA kötve , kijön a két drót a lendkerék alól ( a tekercsek NINCSENEK letestelve sehol ) bemegy a feszkorlátozóba , ami lényegében véve egy speciális Graetz-híd , amiben a két negatív dióda helyett tirisztor van a felesleges feszültségpúpok levagdosására . Mivel ez egy fázisban 20-30 A-t kezel gyakorta melegszik ( főleg ha a csatlakozásoknál kontakthiba lép fel ) ezért esetenként melegszik . Olykor túlmelegszik és megpusztul . Mint minden ami a mopedautókhoz kell , úgy ez sem olcsó --és akkor jönnek különféle alternatív megoldások . Valószínűleg ennek lehetett az áldozata az eredeti egyfázisú állórész : csináltak belőle 3 fázist , hogy az egy diódára eső áramerősséget csökkentsék . Vagy olyan feszkorlátozót tudtak szerezni . Aztán utóbb mégis beszereztek egy utángyártottat , ami mopedautóhoz való , de az állórészt nem variálták vissza hozzá .
Nekem az egyik Ligieremben ilyen (utángyártott) van , de azt a masinát nemitthon tárolom , ezért jópár nap , mire képet tudok róla hozni . Egyébként az az általános vélemény : ha benne van az áramtermelő a kocsiban és működik akkor nem kell foglalkozni vele . Ha gond van vele akkor meg kell nézni . hogy könnyen javítható-e ? Mert ha nagyobb költséggel járna a javítás akkor érdemes meggondolni egy bontott generátor beépítését .
Szóval ilyen a gyári állórész , ebből két ( testeletlen ) , egyforma (sárga) színű vezeték jön ki , és megy be a gyári (Ducati ) feszkorlátozó G-G lábára . A testet közvetlenül adja le , a vastag lábra van téve az eredetileg piros vezeték , ami a megtermelt áramot az aksira viszi . A pici sarura megy ( az asszem zöld) vezeték és az vezérli a lámpát -- ha nincs töltés testre kapcsolja és a műszerfalon világit a pilács . És van egy referencia áram , ami gyújtáskapcsolóról jön . Ennek az elektronikának az olcsóbb pótlására gyártják a te kocsidban levőt .