Schaf Creative Commons License 2019.01.25 0 0 74166

Na csak nem bírom ki, hogy ne szakmázzak..  :D :D

Szóval.. a jelenlegi "GNSS 2" rendszerről pár mondat...

A második generációs GNNS rendszerek (Erre gondoltam amikor azt írtam vegyél egy normálisat), már önállóan képesek teljes körű civil műholdas navigációs rendszert biztosítani a régebbi eszközök korrekciós javítása nélkül is. Lásd pl. az európai Galileo helymeghatározó rendszer, ami messze nem csak a "műholdakból" áll. Ezek a rendszerek biztosítják a polgári navigációhoz szükséges pontosságot és integritást; akár a repülőgépeket, a hajókat, stb.-t ide értve, ahol tényleg szükség lehet méteres pontosságra. Kezdetben ez a rendszer csak a felső L-sáv frekvenciakészletekből állt (L1 a GPS-hez, E1 a Galileo-hoz, G1 a GLONASS-hoz). Az elmúlt években azonban a GNSS 2 rendszerekkel megkezdték az alsó L-sáv frekvenciakészletének aktiválását (L2 és L5 GPS, E5a és E5b a Galileo esetében, G3 a GLONASS számára) polgári használatára is; ez nagyobb aggregált pontossággal és kevésebb, a jelek visszaverődéséből és egyéb interferenciákból fakadó problémával jár. 2018 végétől pedig már néhány fogyasztói minőségű GNSS 2-eszközt is értékesítenek, amelyek mindkettőt kihasználják, és tipikusan „kettős sávú GNSS” vagy „kettős sávú GPS” eszközök. Igaz nem 200 USD-be kerülnek. :D


Szóval az, ha felgányolsz egy antennát a kocsi tetejére még önmagában egy magas épületekkel teli városban, vagy fedett erdőben neked szinte semmit sem fog számítani....  A pontossághoz vagy olyan chip kell ami képes a korrekciós adatok feldolgozására, vagy olyan eszköz ami feldolgozza ezeket a chip helyett. Ez utóbbi házi használatra nem nagyon van.


Értem én, hogy hobbinak elmegy ez az építgetés, meg hogy próbálgatod a dolgot, de az, ha valaki milliókat költ egy tunning megoldásra nem biztos hogy rajta kivül az másnak is megéri...   Ingyen letőőőtősen meg pláne nem....


Előzmény: Schaf (74165)