kesztió Creative Commons License 2019.01.24 0 0 74164

Aha, kezdem érteni. És mennyibe is kerül az a „megbízható, jó megoldás”? 500€? 700€? esetleg 1000€? Adom is a pénzt, de lenne azért pár feltétel:

  1. Android alapú fejegység. Na, nem Android Auto meg egyéb hókuszpókusz, igazi Android 8 (vagy legalább 7), amire alkalmazásokat lehet telepíteni. Nos, az Alpine, Pioneer, Kenwood meg a többi sznobkeltetőgép itt már elhasal, mert egy presztízsgyártó hülye lenne ingyenes alternatívát biztosítani a saját beépített alkalmazásaira, amikor pl. térkép update-ért csinos pénzeket lehet elkérni.
  2. A fejegység dizájnra, stílusra és főleg méretre illeszkedjen tökéletesen az Alfa 159 középkonzoljához. A beépítőkeretbe erőltetett, szabvány 2DIN méretű. piros helyett kéken világító gombokkal díszített ultrahifi Pioneer látványa ugyanis nevetésre ingerel
  3. Tudjon kommunikálni a volán vezérlőgombjaival. A specifikációért ugye pénzt kellett volna fizetni a FIAT konszernnek és a feltörés (ami a kínaiaknak sikerült) az már derogál egy akkora gyártónak, mint az Alpine.

Nos, előbb felhívtam pár román kirendeltséget. Utána pár magyar szakit. És a válasz mindenhol az volt, hogy felejtsem el. Persze az ember sohasem hisz senkinek, így még 365 plusz napot belefektettem a keresésbe, természetesen eredménytelenül, mert márkás cucc a fenti paraméterekkel egyszerűen nem létezik. Így maradt az Alibaba/Aliexpress. A fórumokon hamar kiderült, hogy a drágább fejegységek döntő többsége ugyanazt a Rockchip PX5-ös alaplapot használja (8 magos Cortex A53, 4 GB RAM, U-Blox M8 + TXCO), és ennél jobb jelenleg nincs, tehát itt sincs nagyon mit keresni.

 

Úgyhogy vettem egy csak touchscreenes PX5-ös fejegységet, és egy brit illesztőkeretre tettem pirosan világító gombokat, vezérlőtárcsákat, USB interfészt, a keretet virtuális billentyűzetként ráillesztettem a fejegységre, majd megírtam a szoftot, hogy a gombokat úgy kezelje le, mintha gyári egység lenne. (Mert navigációhoz a jelek szerint nem értek, de digitális elektronikához és szoftverfejlesztéshez talán igen.)

Íme az eredmény (egyelőre korai prototípus, azóta a gombok neve és elhelyezkedése kicsit változott):

 

Nos, ha az a bizonyos „megbízható, jó” csodamegoldás még létezne is, már csak azért se váltanék, mert a fejlesztésben 5-600 euróm már simán benne van (csak a keret!), és még mindig csak prototípusnál tartok. És ugye az ember mégis büszke a saját munkájára, nem?

 

PS:

  1. Amennyiben aktív antenna azt jelenti, hogy van beépített jelerősítője, úgy nem értem, hogy mit értesz azon, hogy „felesleges aktív antennával szórakozni”. Amikor a Doky antennája ugyanúgy aktív, mint a TW3710. (És csak ilyennek működik a fejegység.)
  2. „Megjegyzem a tető antenna is tök ugyanaz lesz csak szerintem szarabb vevővel”. Ez mit is akar jelenteni? A tetőantennának szarabb lenne a vevője? Ezt fejtsd már ki, kérlek.
  3. „Rendelj egy normálisat GNSS támogatással”. Mármint rendes antennát GNSS támogatással? Neked úgy tűnik, hogy a TW3710 nem támogatja A GPS-GLONASS-Galileo triót?
Előzmény: Schaf (74163)