Octi19 Creative Commons License 2019.01.23 0 0 11812

"Hátránya, hogy e miatt hamarabb kiég az izzó."

 

Nekem volt Skoda Octavia II.-ben ahol tényleg 3 hónap és végük volt. Azután lett a családban egy Audi A2 ahol simán bírják évek óta. Az Octi le lett cserélve egy B7-es Passat-ra és ebben simán bírták az Osram NBU és NBL izzók a tompítottban több mint 3 évig. Azokkal adtam el és szerintem még mindig bírják.

Szórt fényről: én nem nagyon vettem észre ilyesmit, inkább a színhőmérséklet jelent sokat és amiatt lehet velük jobban látni.

Olyan autóban ahol van DRL, gyakorlatilag elég kevés terhelést kap a tompított izzója és ugye ezek az autók már megfelelően stabilizálják is az izzókra jutó feszültséget, szóval az élettartam miatt nem nagyon kell aggódni.

 

Egyébként a projektoros lámpának is meglehetősen fontos az izzószál pontos helye, hiszen ha a hátsó reflektor fókuszán kívül esik a fényforrás pontja akkor ugyan a vetítési kép nem nagyon változik de a fényerő drasztikusan tud csökkenni.

 

Nekem a B7-ben nagyon bejött az emelt fényű izzóval a hagyományos lámpatest. Nagyon ritkán kellett országútit kapcsolni. Most a B8-ban LED van, az olcsóbbik de eleinte nagyon fura volt. nagyon rövidre vitt a tompított, szerintem simán veszélyesen közelre és ráadásul a szórt fény szinte teljes hiánya miatt az éles fény-árnyék vonal miatt szinte 50-60km/h felett már nem lehet belátni a féktávolságot sem!

Azután állítottam rajta és így jobb lett, de a fehér fény valahogy hamarabb belevész a sötétbe mint az emelt fényű sárgább fénye.

Előzmény: Spanos (11811)