"Hátránya, hogy e miatt hamarabb kiég az izzó."
Nekem volt Skoda Octavia II.-ben ahol tényleg 3 hónap és végük volt. Azután lett a családban egy Audi A2 ahol simán bírják évek óta. Az Octi le lett cserélve egy B7-es Passat-ra és ebben simán bírták az Osram NBU és NBL izzók a tompítottban több mint 3 évig. Azokkal adtam el és szerintem még mindig bírják.
Szórt fényről: én nem nagyon vettem észre ilyesmit, inkább a színhőmérséklet jelent sokat és amiatt lehet velük jobban látni.
Olyan autóban ahol van DRL, gyakorlatilag elég kevés terhelést kap a tompított izzója és ugye ezek az autók már megfelelően stabilizálják is az izzókra jutó feszültséget, szóval az élettartam miatt nem nagyon kell aggódni.
Egyébként a projektoros lámpának is meglehetősen fontos az izzószál pontos helye, hiszen ha a hátsó reflektor fókuszán kívül esik a fényforrás pontja akkor ugyan a vetítési kép nem nagyon változik de a fényerő drasztikusan tud csökkenni.
Nekem a B7-ben nagyon bejött az emelt fényű izzóval a hagyományos lámpatest. Nagyon ritkán kellett országútit kapcsolni. Most a B8-ban LED van, az olcsóbbik de eleinte nagyon fura volt. nagyon rövidre vitt a tompított, szerintem simán veszélyesen közelre és ráadásul a szórt fény szinte teljes hiánya miatt az éles fény-árnyék vonal miatt szinte 50-60km/h felett már nem lehet belátni a féktávolságot sem!
Azután állítottam rajta és így jobb lett, de a fehér fény valahogy hamarabb belevész a sötétbe mint az emelt fényű sárgább fénye.