Billzzz
Ismerem az oldalt utána is olvastam pár helyen szóval nem azt tették, hogy megkeresték volna mi miatt torpan meg az autó hanem úgy írták át a szoftvert, hogy gázelvételkor megemeli a fordulatszámot 3000-re. Ez pazar direkt jót tesz a kuplungnak, hogy magas fordulaton tudok csak sebességet váltani.
Az utóbbi pár napban próbálgattam, hogy mi lehet ez a fordulatszám megnő és a kocsi nem gyorsul.
Érdekes látvány a fordulatszámmerő felmegy 2000-ről 3000-re a sebességmérő meg egy helyben áll! Olyan mintha variátor lenne a váltó helyén mint egy robogón. Húzom a gázt felpörög és csak kicsit később fokozatosan kezd el gyorsulni de hidegen teljesen normális minden. Innen gondolom nem lehet az hogy a tárcsán levő rugók kilágyultak (hál istennek csak 3000-nél lehet elváltani a nagyszerű új szoftver miatt) és ez meleg motornál jelentkezik. Maga a tárcsa nem csúszik az biztos és 1-2-ben nem jelentkezik a hiba csak 3-tól feljebb ahol nagyobb a nyomaték és e miatt.
Remélem jól gondolkodok.
A legnagyobb értetlenség hogy a Nexia-n 240.000 körül cseréltem kuplungot és nem azért mert csúszott volna hanem a lamellák közül tört el pár és néha nehezebben emelt ki. Ebben csak 100.000 van!
Kérdés: kuplung csere alkalmával cserélni kell e hidraulikus kinyomócsapágyat is vagy van csak külön csapágy is mert azt mindig cseréltetni szoktam a komplett szerkezettel együtt plusz a szimeringeket ami alap ha már le van szedve a váltó.
Milyen szerkezetet érdemes venni? A típus érdekelne.
Előre is köszi a segítséget!