Nekem arra van adatom , hogy ez viszonylag gyorsan újratermelődik , nem kell hozzá 20 év . Az előző hozzászólásban említett Casalinit 2013 decemberében vettük , akkor volt (többek között) olyan hibája is , hogy a leglehetetlenebb helyzetekben állt le . Akkor még nem ismertem annyira a japán motorokat ( ez konkrétan Mitsubishi ) ezért elég nehezen találtam meg a hiba okát ; pedig nálam tapasztaltabb barátom mondogatta , hogy ő a leállító tekercset és vezérlőjét szaglászná körbe . Mindenesetre akkor a hibakeresés lendületében leszedtem és kitakarítottam a tartályt . Persze fölöslegesen , mert a hiba a leállító-elektronikában volt . Pontosabban annyiban nem volt fölösleges a tartályleszedés , mert legalább kitakarítottam . Aztán tavaly (2018) februárban megint csak leállt a masina -- ekkor már rutinosabban ugrottam neki , vagyis hamar rájöttem , hogy nem kap üzemanyagot . A tartályt levéve a szívócsőre ( gyárilag nincs a tartályban szűrő ) rászívta magát egy ilyen valami .
![](https://img.index.hu/imgfrm/8/1/3/8/THM_0015438138.jpg)
![](https://img.index.hu/imgfrm/8/1/3/9/THM_0015438139.jpg)
Bátyám pedig az elmúlt napokban kínlódott a Microcar Patikkal -- a nyári keszthelyi találkozó képein látható ez a ritka masina . Eléggé nyugtalanította az üzemképtelenségig fajuló helyzet , én nyugtatgattam telefonon , hogy nem lesz az olyan komoly probléma , egy dízelmotor nem romlik el csak úgy egyik napról a másikra . Igazam is lett , az útmutatásom alapján kibogarászta , hogy nem kap üzemanyagot a motor , illetve levegőt is szív . Elodázva a tartály leszerelését a gyorssegélyként alkalmazható levegővisszafújásos módszerrel próbálta tisztítani -- állítása szerint első nekifutásra a 4 Bar nem tudott bebugyborékolni a tartályba . Aztán végülis csak sikerült , és most egyelőre üzemel a járgány -- persze előbb-utóbb meg kell ejteni a rendes tisztítást .
Párszor említettem egyik barátom 400-as Aixamjét ( amit 90 ezerért vett osztrák papírral , leharcolt állapotban ) , nos azzal nagyon durván étolajoztak a jelekből ítélve . A tartály alján puding állagú , narancssárga (!) színű anyag volt jelentős mennyiségben . Az adagolóban pedig viasz szerű kemény lerakódás .
Nem olyan bonyolult ez a dízelmotor , de az üzemanyag-ellátást tudni kell végigellenőrizni az üzembiztosság érdekében .