A Fogas felújítása nagyon időszerű, csak nem egészen úgy kellene, ahogy tervezik.
Először is nem kéne meghosszabbítani, legalábbis a Széll Kálmán térig nem.
Keskenyebb, alacsony padlós kocsik lesznek, melyek 50-nel végig rongyolnak az amúgy is rövid megállók között.
Most olyan a Fogas mint egy erdei vasút. Teljesen elveszti a jelenlegi romantikus jellegét. A Fogas így jó ahogy van. Gyerek koromtól egész a mai napig nekem élmény a Fogason utazni. Még akkor is amikor hibára mentünk ki. (Ott dolgoztam én is, - most mentem nyugdíjba.)
Ez nem csak az én megítélésem szerint van így, néhány kolléga és az a kb. 20-25 utas is alá támasztja ezt akikkel néhány szót váltottam a vonaton az évek során erről a témáról. (Nem sok ember, de ezt mondta mind.)
Tudomásul kéne venniük az illetékeseknek, hogy a Fogas első sorban turisztikai célokat szolgál (főleg nyáron) idegenforgalmi látványosság.
A kitérőkben a két peronos állomásokat miért nem lehet a két vágány közé középperonossá átépíteni.
Hivatkoztak arra, hogy az utasoknak akkor keresztezni kell a vágányt. Hát most is.
És még egy megjegyzés a peronokhoz.
Probléma az új kocsiknál az alacsony padló miatt a fogaskerék helyzete, miszerint bent van az utastérbe.
Miért nem lehet magas vonatokat közlekedtetni, magas peronok mellé? Mint most. Nem csak a Fogas ilyen magas jelenleg, a Metró is ilyen. A mozgássérültek és babakocsisok számára lehet lejtős felhajtót építeni a peronra való feljutáshoz.