Hát a diesel annyira nem bonyolult alapból. Ha van üzemanyag, van levegő és van nyomás, akkor ha egyszer elindult, akkor megy.
Első kérdés a "ha egyszer elindul...".
Én ellenőrizném elsőnek az izzítást, hogy biztosan működik-e rendesen. (Korábban én elég sokat szívtam az izzítógyertyákkal - elvileg kivéve minden gyertya külön-külön jónak mutatta magát, visszarakva azonban mégsem izzított. Mindet ki kellett egy idős, egyforma vadiújra cserélni, csak úgy volt hajlandó működni.
Aztán én ellenőrizném, hogy jut-e elég gázolaj a motorba. Ha nem, akkor ezt gyorsan és egyszerűen meg is tudtad oldani. :)
Ha ez nem segít, akkor nem ijesztgetni akarlak, de... Lehet a jelenség oka a nem megfelelő üzemanyagnyomás. Ez lehet alacsony befecs nyomás --> nagy nyomású pumpa nem épít fel elég nyomást, vagy lehet alacsony kompresszió is --> gyűrűtörés, hengerkopás, stb...
Szóval lehetne még tovább ijesztgetni, de szerintem látatlanban távgyógyítás... Szerintem próbálkozz inkább egy felszerelt műhelyel