A variátor gurukhoz lenne egy kérdésem:
Adott egy jdm, amiben anno még a gázos Sanyi felújította a variátorokat. Aránylag magas fordulatra hangolta, így olyan 2000 fordulat körül zárt össze a variátor, aztán lepadlózva 3000-3200 környékén tartva gyorsult szépen. Olyan 3000 körüli üzemi fordulatot ment mindig, amit megszoktunk az évek során.
Eltelt 7 év, a szíj elkopott és a szekunder variátor meg is repedt, várható volt mert nagyon ramaty volt anno is.
Vettem új szíjat, szekunder variátort.
A primer nem kotyog, teljesen jó, az maradt a helyén. A szíj mellett jó a hézag, minden szuper, egy gond van.
Az a fordulat még feljebb ment, 3400-3500 körüli értékre, ott szabályoz le a motor. Ugyanúgy 2000 körül zár össze, viszont lepadlózva felpörög 3500 körülig, és elkezd gyorsulni a kocsi. Ami feltűnő hogy nem a motorterhelés miatt áll be a maximális fordulat mint eddig, hanem hídra fel is ugyanez a helyzet. A végsebesség rendben van 80 felett megy simán.
A felpörgés viszont mostmár zavaró, szeretnék állítani rajta.
Merre nyúlkáljak? A súlyok 175g-osak, azon növeljek vagy rugóelőfeszítést piszkáljak? Milyen színű rugó kellene hogy legyen benne? Lehet az túl erős?