Bakancs4 Creative Commons License 2018.12.10 -5 1 46352

Először úgy látszott senki sem vállalta fel , hogy a rossz hír hozója legyen -- egykoron voltak olyan barbár szokások , hogy az efféle negatív informátorokat likvidálták . De mire megkerestem a válaszhoz az anyagot addigra Zsolt már reagált -- röviden , velősen .

Én sem sok jóval biztatlak , de kép nem annyira egysíkú , mint látszik . Lényegében két megoldás közül választhatsz :

  • -- vagy kiveszed a difit a kocsiból és akkor nagyon kényelmesen le lehet húzni a szekunder variátort . A difi kiszerelésére két gyakorlat alakult ki , Az egyik szerint ( valószínűleg ez lehet a gyári elgondolás , márha egyáltalán gondolkodtak valamennyire is a gyárban ... ) kiveszed a motort mindenestül , hűtővel-önindítóval- irányváltóval . A másik iskola szerint csak a féltengelyeket oldják le , a motort ( csak a motort ) feltámasztják és a róla leválasztott difit -- aknából --  lefelé kiszedik . Többek között Gázos Sanyi kedvelte ezt a módszert , de bátyám is élt vele . Nekem nem tetszik , és nem csináltam így soha .
  • -- a másik módszer szerint kivágod a tűzfalon azt a darabot amibe beleütközik a lehúzásakor a szekunder variátor . Hogy ez mennyire számít barbár megoldásnak az megítélés kérdése . Tudom  pl. Zsolt nem helyesli , de én a magam részéről nem vagyok hajlandó amiatt fölöslegesen szerelgetni órákat , mert a gyárban idióta barmok ődöngtek a tervezőasztal körül .

Mint annak híve a tűzfalkivágásos módszert már reklámoztam itt :

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=138148603&t=9147790

 

A szekunder variátoron amíg a helyén van lényegében a körmök cseréjén kívül semmilyen érdemi beavatkozás nem végezhető el . Bandi barátom is idegenkedett eleinte a kocsi átalakításától , szerinte ha rendesen meg van csinálva akkor sokáig nem kell hozzányúlni . Szerintem viszont a variátor nyűgös része a mopedautónak , lényeges a jó hozzáférhetőség . Bandi kidaruzta a motort , kicserélte-összerakta-beállította a variátort . Visszaszerelte a kocsiba -- ahol pár napon belül kiugrott a rugó vége ... azóta az ő járgányai is kissé megreformálódtak a szerelhetőség érdekében .

Szerintem mindenki maga dönti el melyik módszerrel jut eredményre a saját kocsiján . A magam részéről annyit kikötöttem : Aixam szekunder variátorral csak úgy foglalkozom , ha leteszik elém az asztalra .

 

Utóbb a gyár is belátta a tévedését , mert a későbbi járgányai már úgy jöttek ki , hogy egy kis besüllyesztés van ott ahol ütközne a variátor a lehúzáskor , de még ez se elég . Legalábbis az én 500-asomban nem jön le a gyári gödörrel , annál is le kell emelni a két elülső gumibakról , de a korai 400-asoknál alkalmazott megoldáshoz képest nagy előrelépés .

 

Előzmény: zogobacsi (46350)