Ja , hát az kalandos az Aixamben . Elvileg előírás volna az oldalankénti külön biztosíték a járművekben , még azok a nyomorult 50 ccm-es 3 kerekű ősöreg mopedautók is hozzák ezt -- vagyis ha kiugrik egy bizti akkor félfény valamelyik oldalon azért marad a masinán . Az Aixam nem cicózott , az ÖSSZES világítást ( helyzetjelző-tompított-reflektor ) rátolta egy helyre . Aztán ha egyszer csak menet közben az éji sötét borul a jármű előtti területre akkor a vezető ügyességére van bízva miképp oldja meg a helyi lehetőségek függvényében a problémát . Mert még az sincs , hogy rárántja a fénykürtöt a megállásig ...
6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet
a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről
A világító és fényjelző berendezések alkalmazására és működésére vonatkozó további műszaki feltételek
38. § (1) A páros számú tompított és távolsági fényszórókat fajtánként és oldalanként külön, a helyzetjelző lámpákat oldalanként vagy átlósan külön kell zárlat elleni védelemmel ellátni. Ezt az előírást az 1991. évi július hó 1. napja után engedélyezett járműtípusokra kell alkalmazni.
Ez a helyi ( magyar) szabályozás , de nem tudom elhinni , hogy ilyesféle előírás ne lett volna 2000-ben Franciaországban .