Visszatérve a témához:
Én júliusban vettem át a kocsit teli tankkal, azóta nem láttam benzinkutat.
Az 530e akkor jó választás, ha megfelel az egyéni közlekedési profilnak.
Nálam gyakorlatilag így néz ki a "hétköznapok":
Két munkahelyem van, az egyik 10 km (A), a másik 19 km (B).
Mindkét helyen van töltési lehetőség, ahogy otthon is a garázsban.
3 profil létezik:
Ha csak "A" munkahelyre megyek, akkor az 2x10 km, a munkahelyen nem töltök.
Ha "A" munkahelyre megyek, majd onnan "B" munkahelyre, az összesen 25,5 km, így a "B" munkahelyen töltök, majd haza 19 km.
Ha csak "B" munkahelyre megyek, az 2x19 km, így a munkahelyen is töltök.
A gyakorlatban kizárólag villanyautózom.
Egy évben 3-4 nyaralás (telelés) jön szóba, ekkor nincs mit gondolkodni, nincs hatótáv para, feltankolok benzinnel, és ca. dízel fogysztással átszelem európát egy 5-ös limuzinnal, ellenben egy BEV tiszta villanyüzemű gépkocsival, pl I3.
A rezonanciamentes és maximális mértékben csendes üzem a rakparti dugókban egy bónusz. Meg kell érezni :)
Szintén grátisz az álló klíma és álló fűtés.
Véleményem szerint, legalább is az én profilom esetében ez a legésszerűbb megoldás az elkövetkezendő pár évre, amíg letisztul mi lesz a jövő, avagy a töltési infrastruktúra eléri a kompromisszum mentes szintet.
Üdv., Jani