muszak01 Creative Commons License 2018.11.27 -1 0 46266

Sajnos az átlagos mopedautóinkról -amiket frissen szerzünk be- könnyebb felsorolni azon alkatrészeket amik biztosan jók (pl. kormánykerék, abroncsok, ha nem túl régiek és kopottak). Az alkatrészek nagy többsége  előbb-utóbb javításra vagy cserére szorul de inkább előbb.

Két fő lehetőség van, vagy mindig javítgatunk ha valami éppen elszáll, vagy megpróbáljuk az egészet átnézni és a hibákat egyszerre kijavítani még a meghibásodás előtt. A második esetben kevesebb bosszúságunk lesz hosszú távon, viszont több idő és pénz szükséges hirtelen.

Friss vásárláskor általában túlköltekezünk, tartalékok nem nagyon maradnak. Ilyenkor az üzemeléshez feltétlen szükséges dolgokat javítjuk, közben felmérjük mi van kopáshatáron, mi lesz cserés. Ezeket beszerezzük amikor anyagilag úgy állunk, persze megfelelő tájékozódás után, majd ha jön a hiba cserélünk. Vagy még előtte. Általános tapasztalatom hogy amiből van tartalék alkatrészem az nem akar tönkremenni még ha rossz állapotú akkor sem. A jó állapotú viszont könnyen elszáll, ha nincs tartalék. Ilyen az élet, és a mopedautó.

Azért ne adjuk fel, mindkettő uralható némi odafigyeléssel.

Előzmény: Harcipocok84 (46261)