Szia,
Nem kötekedni akarok, de akkor erre a műveletre javasolnék egy szerelőcserét :)
Én 1 hétig jártam így az autóval, és ha ment a ventilátor akkor úgy megfájdult a fejem, hogy a gyógyszer se nagyon segített.
Hosszú távon nem egészséges a kipufogógázt szívni az utastérben.
Nemrég volt egy cikk Totalcar-on a HDI motorokról, ajánlom figyelmedbe, kiemelném a kifújás részt:
"Az első generációra jellemző a porlasztócsúcs kifújása, ez jellemző ciccegő hangot, és kokszos-olajos lerakódást okoz a hengerfejben, illetve végső esetben azon kívül is. Ennek a hibának a javítása nem drága, azonban sok, aprólékos munka alaposan kitisztítani mindent, majd a réz tömítőgyűrűit kicserélni. Ennek elhanyagolása általában lerakódást okoz a motorolajban, ami szinte homokszerű kokszot jelent. Garantált a turbó kenésének megszűnése, majd idő előtti halála."
https://totalcar.hu/magazin/technika/2018/07/27/mitol_doglik_a_hdi_tdci/
Illetve szintén egy régebbi cikk 1.6HDI-vel, hogy hosszútávon mit tud okozni:
https://totalcar.hu/magazin/technika/2014/05/09/olajcsere_vagy_szervizeles/
Bárdiban ~800 FT darabja a réz tömítőgyűrűnek kedvezmény nélkül, én minél előbb megcsinálnám/megcsináltatnám mindentől függetlenül.
Nekem szerelőm leszedte, megtisztította, majd berakta az újat, és azóta is (kb 30.000km telt el a csere óta) semmi baja a motornak, padra se kellett vinnem, se imádkoznom :)
Üdv,
Rómeó