Arra kérlek titeket hogy amennyiben van rá mód és lehetőség nyújtsatok neki segítséget akár tanácsokkal is, de az átalakítás bevállalása lenne az igazi.
Hát erről két régi történet jut az eszembe :
-- Apám , én elmegyek hazulról ! Én élni akarok , húsz éves vagyok és bele akarom vetni magam az életbe . Utazni akarok , világot látni , jó nőket , sok pénzt , tengert , napsütést , kalandot , szórakozást ! Elmegyek ne is próbálj visszatartani !
-- Fiam , ki akar visszatartani ? Vigyél magaddal !
Mondja textilkereskedő Koch a zöldséges Schwarcznak :
-- Most végez a fiam a gimnáziumban . Nem lenne nálad valami kis állás a fiúnak ?
-- Nüh ! Hát végülis ... aztán ért valamihez a fiatalúr ?
-- Ajvé ! Hát ha értene bármihez is , akkor már régen az én boltomban dolgozna .
Hát erre semmi esélyt nem látok , ezek olyan projektek amiket mindenkinek saját magának kell megcsinálni . Még amikor anno nálam járt ívfény ( egyik kocsimat nézte meg vételi szándékkal ) akkor beszélgettünk erről . Mondta, hogy valaki látta az ő kéziváltósra átépítését , és szeretett volna rendelni nála egy ugyanilyen szerkezetet . Azt számolgattuk mennyire nem éri meg ezt elvállalni , illetve milyen horribilis pénz kéne kérni érte , hogy megérje . Szerintem az a helyzet , hogy az összes olyan szaki -- legyen műkedvelő vagy szakmabeli -- aki képes kivitelezni egy ilyen projektet az annyira le van terhelve a saját dolgaival , hogy az anyagár + 100.000 Ft közelébe se ér költségeinek , talán ennek 2-3-szorosa jön ki gazdaságosra . Kérdés szán-e valaki ennyit egy mopedautóra ?
A magam részéről , ha ilyesmi megfordulna a fejemben akkor elsősorban saját magamnak csinálnék ilyet -- de erről letettem már , és ezzel kapcsolatban tartozom ívfénynek egy válasz-hozzászólással .
Gyanítom ezzel mások is így vannak . A több mint egy évtizedes mopedautós pályafutásom alatt összesen annyi kéziváltós mopedautóról hallottam-tudtam , amit fél kezemen ( normál ujjszámú vagyok , nem vagyok sem táltos, sem favágó ) meg tudok számolni .
Persze érdeklődni mindenképpen érdemes , mit lehet tudni .
Amikor verset ír az ember,
mindíg más volna jó,
a szárazföld helyett a tenger,
kocsi helyett hajó.
Amikor verset ír az ember
nem írni volna jó,
J.A.