Szerencsére még nincs akku problémám (remélem ez még jó ideig így is marad).
Viszont volt egy érdekes eset a család egyik kocsijával. Egy 6 éves Peugeot 5008-al történt nemrégen, hogy egy áruház raktárából akartunk csomagot elhozni. Az árukiadó bejáratához egy meredek lejtőn lehetett leállni, ami kb. olyan hosszú volt mint a kocsi. Háttal álltunk oda, hogy könnyebb legyen bepakolni. Mikor a motort leállítottuk, akkor a műszarfalon megjelent egy hibaüzenet, hogy a kézifék rendszer (elektromos) meghibásodott. És valóban nem lehetett behúzni, sem manuálisan, sem automatikusan. Amíg bepakoltunk sebességbe tettük, hogy a kocsi ne guruljon be a raktárba. Pakolás után segítséget kértünk, és kitoltuk a kocsit az utca szintre. Ott újra megpróbáltuk az indítást, de a hibaüzenet ugyan az, a kéziféket nem lehet behúzni. A műszerfalon minden jelzés világított, mint amikor a gyújtást ráadjuk. Kínunkban nem tudtunk mit kitalálni, próbáljuk meg beindítani egy másik kocsi akkujáról. És láss csodát, pöccintésre indult, és persze a kézifék is működött (leállított motornál is).
Másnap reggel rendben indult, de azért irány a szerviz, ahol megállapították, hogy az akku szinte halott. Akku csere után a kocsi azóta is rendben működik.
Mit szűrtünk le ebből? A hibát valószínűleg a meredek leállás váltotta ki, talán mivel az akkuban elbillent az elektrolit szintje (vagy felkeveredett az elektrolit, és ettől valamelyik cella zárlatos lett, ki tudja). Viszont a nyomorult kijelző rendszer szinte mindenféle hibát kiírt, de akku hibát nem. És ez a lényeg, amit az egészből ki akartam hozni.