forintocska......
2018.11.15
|
|
0 1
4344
|
A női nemiszerv-csonkítás és női körülmetélés
Sajnos a körülmetélés kifejezést egyformán használják mind a férfiak fitymájának, mind a nők csiklójának eltávolítására. Pedig ezek nem összehasonlíthatóak. [Bukhári 7,72,779] Mohamed azt mondta: „Ötféle gyakorlat jellemezte az ősi prófétákat: a körülmetélés, az ágyéki szőr borotválása, a bajusz rövidre nyírása, a köröm vágása és a hónalj szőrtelenítése.” A következő hadísz utal a női nemi szervek körülmetélésére. Azt feltételezi, hogy mind a férfi, mind a nő körül van metélve. [Muszlim 003,0684] [...] Abu Musza ezután azt mondta: „Mikor kötelező a fürdés?” Aisa így válaszolt: „A megfelelő embert kérdezed. Mohamed azt mondta, hogy akkor kötelező fürödni, miután a férfi magáévá tette a nőt, és a körülmetélt nemi szervek érintkeztek.” A körülmetélés része a saría törvénynek. Itt egy félrevezető fordítás: [e4.3] A körülmetélés kötelező mind a férfiak, mind pedig a nők számára. Férfiak esetében ez a fityma eltávolítása a péniszről, nők esetében pedig a csiklót borító bőrredő eltávolítását jelenti (nem magát a csiklót, mint ahogy néhányan tévesen állítják). Mindazonáltal az arab szöveg valójában így szól: [e4.3] A körülmetélés kötelező (mind a férfiak, mind nők számára) úgy, hogy a férfiaknak levágják a pénisz makkját borító bőrt, a női körülmetélés során pedig kivágják a csiklót (ez az úgynevezett hufád). Ezek a félrevezető fordítások elfedik a saría törvény valódi arcát. Az ilyen megtévesztéseket takíjjának nevezik, ami nem más, mint a szentesített csalás egyik formája. A badri csatából fennmaradt egy hivatkozás a csikló eltávolításának szokásáról. [I564] Hamza azt mondta: „Gyere ide, te nőket körülmetélő fia!” A fiú anyja Umm Anmar volt, egy azok közül, aki a lányokat metélte körül Mekkában. Ezután Hamza lesújtott rá, és megölte.
|
|