Na szóval.. lévén én meg az vagyok, megpróbáltam elmagyarázni, hogy miért a Google vásárolta meg a Waze megoldásait és építi be az információt a SAJÁT térképébe és miért nem fordítva. :D
Az, hogy néhány hívőnek nem lehet elmagyarázni, hogy a Waze miért nem alkalmas navigációra olyan helyen ahol NINCS Waze user, azzal nem tudok mit tenni(Lám, ha az a fa kidőlés bekerült, akkor csak van ott is Waze user, tehát ez az ellen példa marhaság). Arról is volt szó, kinek a pap, kinek a papné. De én éves szinten nem kevés km-t megyek a Waze-vel (is) volt idő amikor TOP 50 user voltam, és ennek fényében alkotok véleményt, nem pedig a Budapest-Bécs útvonal alapján. Európát pedig nem a régi vasfüggöny határolja, hanem az Ural. :D
A Waze gyakorlatilag azonnal az összes előnyét elveszíti, ha a Google úgy dönt az információk azon része, melyeket eddig nem engedett, azonnal bekerülhetnek a rendszerébe (Jelenleg csak a Wazerek éltal közvetített automatikus adatok kerülnek be, a bejelentések nem). Nem véletlen, hogy a magára valamit is adó navigációs rendszer gyártója NEM ENGED a user által online bevitt adatot a rendszerébe. Oka van ennek is, és teljesen érthető oka... A Waze egy hobby project volt, a valódi forgalomirányítási rendszerek sokkal többet jelentenek annál, amit a Waze nyújt. Hogy Izraelben ez helyettesíti a forgalomirányítást? Elég szomorú... Azt mutatja, mennyire nincs pénz/akarat egy normális működő rendszerre/megoldásra. (Nilván kell a pénz a fegyverekre, meg kerítésre). Az ellenpélda az USA, ahol már nem egy államban korlátoznák a Waze használatát a forgalomtechnikai megoldások kikerülésére... erről is írtam, a Los Angeles-i példát.
Képzeld el, ha te kitalálod, hogy a városodban adott időben az átmenő forgalmat hogyan és merre akarod irányítani. Pl a kertvárosba még csúcsidőben sem akarsz autókat, légszennyezést, forgalmat. Nem akarsz az iskolák környékén nagy forgalmat, amikor vége a tanításnak, vagy amikor kezdődik. Ennek megfelelően kialakítasz egy forgalomtechnikai rendszert, ami a megfelelő forgalmat a kívánt irányba és a kívánt mennyiségben tereli. Erre jön valaki és megoldja, hogy pár ember megkerülhesse a "védelmed"... aztán egyre többen kerülnék meg... mikor érkeznél el arra a pontra, hogy megelégeld, hogy a sok millióért fejlesztett rendszered szart se ér? :D
Az a baj, hogy az autók egyre többen vannak, az úthálózat túlterhelt.. Erre pedig MESSZE nem az a megoldás, hogy a fogalmat surranó pályákon átvezetjük ahol tudjuk, tökön-uborkán... Erre is írtam a Milánó-i példát (saját tapasztalat).
Szóval... a Waze tök jó sokmindenben.. felsoroltam azt is miben... De ettől még érdekes módon minden itt a Wazze mellett kardoskodó megjegyzi "volt nálam offline navi is"... Nocsak.. akkor mégse meritek vakon rábízni magatokat? :D
...de azért "vitatkoznak" :D :D