snow.dog
2018.10.19
|
|
0 0
1618
|
Szóval mivel mindjárt itt a tél, és talán a hideg, nem árt egy pár jó tanács.
Kinyírják az autót az egy-két kilométeres utak Aki hidegen kíméletlenül hajtja a kocsit, halálra ítéli a motort, mert a dermedt olaj nem alkalmas a kenésre. Ráadásul a motortérben és a kipufogórendszerben kicsapódó kondenzvíz nem tud elpárologni, hanem reakcióba lép a dús keverék sok égéstermékével, és savas löttyöt alkotva hígítja a kenőanyagot. A rendszeres egy-két kilométeres otthon-ovi és munkahely-ebédlő távokkal tehát nagyobb kopást okozunk, mint ha 20-25 kilométereket ingáznánk. ... Rövid utakra használt autókban fontos az előírt 20-30 ezer kilométer helyett már feleekkora távnál cserélni a szennyezett olajat, és néha hosszabb utakkal kikormolni a kipufogórendszert. ... Várjon inkább pár percet a fűtéssel Ne feledjük: a motor hamarabb bemelegszik, ha nem fűtünk azonnal, mert a hűtővizet rögtön a fűtőradiátoron átáramoltatva nagyobb a kör, vagyis hevülésnél több a hőveszteség. Célszerűbb csak az első pár perc után bekapcsolni a fűtést, így a motor is hamarabb bemelegszik, és az utastérbe is hamarabb érkezik langyos fuvallat. --------------- És egy másik vélemény: ...Egyébként ezért van a két hűtőkör, amíg nem elég meleg a víz addig csak a motorban és a fűtő radiátorban keringteti a vizet, ha melegszik a víz a termosztát kinyit és az autó elején lévő hűtőbe engedi a vizet keringeni. Gyorsabban melegszik a motor, ha letekered a fűtést, és kikapcsolod a ventillátort, de akkor meg vacog a fogad... Valamit valamiért. |
Előzmény: snow.dog (1616)
|
|