Tegyük rendbe! (Akit nem érdekel az ne olvasson tovább, de a felvilágosítás nem árt :-))
Két fajta motort különböztetünk meg, amit gyakran használnak a gyártók:
1.Kétütemű (résvezézlésű)
2.Négyütemű (szelepvezérlésű)
->Kétütemű motort a dugattyú alsó-felső pereme által nyitott nyíláson szívja ill. pufogja ki a gázt, ezt lehet még (bonyolítani) finomítani a szívóoldalon membránnal, a kipufogó oldalon résszeleppel (fordulatszámfüggő)
->Négyüteműnél nincs ilyen gond, szelep megfelelő ütemben vezérelten nyit/zár (max megnyúlik a lánc, és eltolódik az egész :-))
Enélfogva a kétüteműnél van olyan időpont, amikor mindkét "nyílás"egyszerre van nyitva, így valamennyi el nem égett b/l keverék a kipufogógázzal ki is megy...Viszont magasabb fordulat, jó gyorsulás érhető el.
A négyüteműnél sokkal szabályozottabban megy ez végbe, ezért pontosabban jár, ergo kevesebbet is fogyaszt, és csak nagyobb (bonyolultabb)technikával érhető el jó gyorsulás és nagyobb fordulat.
Tehát más a két motor, de ha valamelyik nem indul, az alapjában két féle dologtól van: Gyújtás és üzemanyag! Van/nincs, megfelelő időpontban, elég/kevés/sok üzemanyag...Legelső lépések a hibakeresésben.
Nem ragozom, csak még talán annyi, ha kérdezek, alapvető, hogy megadom milyen motorról van szó :-) Széles utat!