galoscsabus Creative Commons License 2018.09.26 0 0 6357

Tegnap "megviccelt" a Fürge Bálna.

Reggel nem volt semmi gond, pedig elég hűvös volt, de itthonról vagy 120 km-re egyszer csak nem indult be.

Annyi jóindulat volt benne, hogy nem a határban adta meg magát (vadkárok becslésével foglalkozom szántóföldeken)

hanem egy kis baranyai falucska központjában.

Az önindító csak kattogott, a műszerfal megbolondult, az óra elkezdett visszafele pörögni....aksi probléma.

Megpróbáltuk bebikázni egy Amarokról, de csak annyi lett az eredmény, hogy ki tudtam venni üresbe a váltót....de nem indult.

Pár emberrel áttoltuk egy fatelepre,  kapott egy töltőt a motortérben lévő két réz csatlakozási pontra, és elmentem dolgozni.

Délután visszamentünk, a kezdeti 10A töltő áram visszament 1 fölé. Ennek örültem, mert akkor vette a töltést.

De akkor sem indult, maradt a kerregés.

Egy kedves segítővel beautóztunk Szigetvárra, szerzett szerszámokat, visszamentünk, kiszereltem az aksit

és a helyére betettük az ő Opel Campojából a 80 Ah-ás aksiját.

Na, végre beindult.

Le sem állítottam, visszahevenyésztem az ülést, és góbek Szigetvárra, aksit venni.

50 rugóért volt is raktáron egy olasz, 90Ah-ás, méretre ugyan akkora akkumulátor.

De rámértek egy automata diag. műszerrel a régire is, az eredmény 100% töltöttség, de csak 79% indítóáram kapacitás.

És úgy tűnik, az már nem elég neki.

De legalább új aksival megyünk a télnek :-)

 

Ma végre terepen is kipróbálhattam, jó sáros, kerékjáratos földúton.

Nagyon szépen vette a feladatot, finom gázzal, méltóságteljes lomhasággal gyűrte maga alá az utat.

Nagyon tetszik ez a kocsi, remélem jól el leszünk egymással.