Tegnap "megviccelt" a Fürge Bálna.
Reggel nem volt semmi gond, pedig elég hűvös volt, de itthonról vagy 120 km-re egyszer csak nem indult be.
Annyi jóindulat volt benne, hogy nem a határban adta meg magát (vadkárok becslésével foglalkozom szántóföldeken)
hanem egy kis baranyai falucska központjában.
Az önindító csak kattogott, a műszerfal megbolondult, az óra elkezdett visszafele pörögni....aksi probléma.
Megpróbáltuk bebikázni egy Amarokról, de csak annyi lett az eredmény, hogy ki tudtam venni üresbe a váltót....de nem indult.
Pár emberrel áttoltuk egy fatelepre, kapott egy töltőt a motortérben lévő két réz csatlakozási pontra, és elmentem dolgozni.
Délután visszamentünk, a kezdeti 10A töltő áram visszament 1 fölé. Ennek örültem, mert akkor vette a töltést.
De akkor sem indult, maradt a kerregés.
Egy kedves segítővel beautóztunk Szigetvárra, szerzett szerszámokat, visszamentünk, kiszereltem az aksit
és a helyére betettük az ő Opel Campojából a 80 Ah-ás aksiját.
Na, végre beindult.
Le sem állítottam, visszahevenyésztem az ülést, és góbek Szigetvárra, aksit venni.
50 rugóért volt is raktáron egy olasz, 90Ah-ás, méretre ugyan akkora akkumulátor.
De rámértek egy automata diag. műszerrel a régire is, az eredmény 100% töltöttség, de csak 79% indítóáram kapacitás.
És úgy tűnik, az már nem elég neki.
De legalább új aksival megyünk a télnek :-)
Ma végre terepen is kipróbálhattam, jó sáros, kerékjáratos földúton.
Nagyon szépen vette a feladatot, finom gázzal, méltóságteljes lomhasággal gyűrte maga alá az utat.
Nagyon tetszik ez a kocsi, remélem jól el leszünk egymással.