Lábasmáz
2018.09.26
|
|
0 0
63953
|
Nem ugyanaz az érzés. A legnagyobb teljesítmény igazából semmit nem mond a motorról.
Anno a Lada motorja volt olyan, hogy 3000-es fordulat körül volt benne egy nyomatékcsúcs. Ha ott autóztál vele, elég jól ment, amúgy meg kuka. Azután nézz meg egy mai, modern turbodízelt. 1800-as fordulattól ott van a nyomaték 90%-a egészen 3000-3500-ig. Akármilyen fordulaton tartod, van ereje a motornak.
Nekem volt anno 2,5 literes, sorhatos, szívó benzines autóm, ami "csak" 115 LE volt a 2t körüli kasztnihoz. De akármilyen fordulatról gázadásra úgy indult el, mint amit zsinóron húznak, és 180 fölött volt a vége. Már évtizeddel ezelőtt is simán csináltak 110 pacis, 1,6-os szívó benzinest, manapság meg az 1 literes Ford Ecoboost turbós tud 125 LE-t (igazából sajnos csak pónikat...).
LM |
Előzmény: dokeee (63952)
|
|