"éldául a mosdóban kísértő Hisztis Myrtle szerintem legalább akkora baromság, mint a Cursed Childban a szörnnyé változó büfés néni a vonat tetején. "
Hisztis Myrtle egy plot device, rá csak azért volt szükség, hogy kiderülhessen, hogy hol a Titkok Kamrájának bejárata. Nem véletlen, hogy a második könyv után kb. 0 szerepe volt (leszámítva azt, hogy a négyesben mondta Harry-nek, hogy nyissa ki a tojást a víz alatt).
Én szeretem a HP-történetet, de az ilyenekből látszik, hogy Rowling amúgy nem egy különösebben profi írónő. Minden rész tele van olyan elemekkel, amit csak az adott részbeli cselekmény előrevitelére talált ki a semmiből úgy, hogy közben se előtte, se utána nem volt szó róla, s amik fényében utólag értelmetlenné válik egy csomó minden. Ilyen a hármasban az időnyerő, a négyesben az ikermagos pálca, az ötösben a Szükség Szobája, a hatosban a Felix Felicis, a hetesben az önműködő pálca, vagy a Halál Ereklyéi, vagy a láthatatlanná tevő köpeny, ami, mint kiderült, egyedi és példátlanul tartós minden más hasonlóhoz képest, csak valahogy ezt addig soha senki nem említette sehol. Pl. egyedül a Felix Felicis olyan, hogy felborítja az egész univerzumot, ha komolyan vesszük. De ugyanez áll az időnyerőre.
"Mondjuk az, hogy a két fiú - Albus és Scorpius - többször is összeölelkezett, kissé bizarr volt. Nem tudom, a mai fiatalok körében ez az ölelkezés már finoman szólva sem divat, márpedig ez a mű a jelenben játszódik."
Ez egyértelműen egy modern, PC-gesztus akart lenni, hasonlóan DD és Grindelwald viszonyához. A szocializmus alatt vörös farok volt minden könyvben, ma PC-farok van. Mindenhol kell lennie minden rasszból egy képviselőnek, egy nagyon erős nőnek, aki példátlanul és nagyon tanulságosan bebizonyítja, hogy a nők legalább olyan jók mindenben, mint a férfiak, sőt, le is iskolázzák őket jellemességben, valamint valamilyen utalásnak egy meleg/leszbikus viszonyra, mindegy, csak más legyen. Mert így leszünk nagyon progresszívak és felvilágosultak és toleránsak és antinácik. Ez nagyon fontos.
"Ez az időutazós dolog egész jó ötlet volt, engem nagyon érdekel ez a téma. Érdekes volt látni, hogy a múlt, illetve a párhuzamos univerzumok hogyan elevenednek meg ebben a kötetben; a 3. részben nem foglalkozott ennyire a témával Rowling. "
Szerintem borzasztó ötlet volt, de már a hármas könyvben is. Az a történet, ahol időutazást vezetnek be, paradoxonokba fut, és értelmetlen lesz. Már a hármasban se volt semmi értelme annak, hogy Harry azért tudta megidézni a patrónust, mert korábban látta azt a későbbi magát megidézni a patrónust, aki azért tudta megidézni a patrónust, mert látta későbbi magát... stb. Nincs értelme, mert a megidézés időben előbb kellett, hogy történjen, mint az, hogy látta a jövőbeli énjét. Az első, aki megidézte, az kitől vette az inspirációt?
A CC-ban már nem emlékszem pontosan, hogy mi van, de nem is fogom visszaolvasni, számomra az a könyv nem kánon. Már azt hihetetlenül gagyinak tartom, hogy visszanyúlnak már megint a Voldemort-megöli-Harry-szüleit-sztorihoz, ahelyett, hogy hoznának egy önálló történetet az új szereplőkkel az új korszakban. Ugyanazt csinálják, mint a Star Wars. Azt meg külön nem tudom mire vélni, hogy Rowling váltig esküdözött, hogy nem lesz ennek a történetnek folytatása, és erre csináltak egyet, méghozzá egy rosszul megírt, összecsapott fanfic színvonalán (random kérdés: ha már visszamennek az időben, miért nem mennek vissza Voldemort születéséig, és ölik meg ott helyben?). Nagyon gagyik a párbeszédek, mindenki karakteridegen, béna a cselekmény... fel nem foghatom, hogy Rowling ehhez hogy adhatta a nevét.