DigitXT Creative Commons License 2018.09.11 0 0 13847

Leflexeltem a műanyagot, és feltárult a hely...:-) Persze, az igazsághoz hozzátartozik, hogy eredetileg ott egy benzin csöpögtetőtálca volt még, de azt én már rég kidobtam onnan: el is volt szakadva, és amúgy sem látom sok értelmét, hiszen ha túlfolyik a tanksapkánál, közvetlen is lemehet a földre, nincs értelme még egy tálcának, hogy majd abból folyik tovább... Szóval volt ott hely, na! És mivel már amúgy is ment az agyamra, hogy a lábtartó idom az akkutartó miatt nem szerelhető könnyen (max. barbár feszegetéssel, pl. ahogy a szerelő dolgozott, elszakítva kábeleket), szóval végre különállót akartam belőle. És akkor már "kicsit nagyobbat" csináltam, gondolván arra, hogy ha már lúd...:-D (Jelige: ami belefér!)

Oszloptartó vas az alapja, popszegecsek fogják össze, elég masszív szerkezet, ki se lehet robbantani onnan. Alább látszik, hogy a kis akku kb. elveszett benne, még ki is kellett ékelnem, hogy ne mocorogjon.:-)

A nagy akkunak már nincs ilyen baja, sőt, mivel az 1 mm-rel szélesebb az még meg is szorult az egyik végénél, így az egyik oldalsó gumiszőnyeget ki kellett vennem emiatt. Az utolsó képen pont látszik a fesszab testkábele, ami elsőre "elbújt" az akku és az akkutartó közt, de mivel az fémből van, hát letestelt ott, ahogy tudott... Aztán szétkaptam megint, és bekötöttem ahogy kell. A kép épp a "diagnosztika" videóból van. (Ez az egyetlen hátránya amúgy, hogy maga a lábtartó könnyen szerelhető lett, viszont az akkusarukhoz már nem könnyű hozzáférni, ha össze van rakva a motor, szóval nyert előny, vesztett előny...)

Hogy hol vettem? Az első MB12U-t a németektől (eBay, 2015: 76 EUR). Aztán mivel leamortizálódott (vámpír fogyasztók, alultöltés, stb.), a másodikat már az alza.hu-n (2017: 20250 HUF). Ezt nyírta ki a szerelő: vissza kellett raknom a régit. Nem akartam aztán harmadik ugyanolyat venni, tapasztalván a hiányosságait (18 mOhm belső ellenállás pl.), így jött a fenti átalakítás, és az MBTX24U, valahonnan Angliából (eBay, 2018: 72 GBP). A fesszab meg sajnos USA (roadstercycle.com), de csak azért sajnos, mert a postaköltség, a vámeljárás, meg a végén felszámított ÁFA elég tetemes részét tette ki a bekerülési költségnek. Arról nem beszélve, hogy 1 hét volt a posta, de utána a helyi hivatalok tökölődtek vagy 3 hétig. (Bekérték a számlát faxon, meg ilyen vicces dolgok.) Vehettem volna ezt is eBay-ről is, de ami olcsó ott ezekből, az tuti nem eredeti Shindengen, hanem vmi hamisítvány, szóval nem mertem bekockáztatni. Ismerős járt úgy, gondolta megússza 10-15K-ból a cserét. Hát nem: a másolat 15V-ig engedte a feszt, nem volt vele boldog.

Előzmény: rogersmith (13846)