Nem feltétlen túltöltés a beszarás vége: nekem a gyári ("Ducati") fesszabom azt csinálta, hogy volt mondjuk 14V fesz alapjáraton, viszont a fordulat emelésére 13.3V-ra csökkent... Szóval azt lecseréltem egy (olcsó, de) kompatibilis ("Honda") fesszabra. Na az van a linkelt képen felül, csak már a műanyag csati hiányzik róla, mert beragasztás után, ha szét kell szedni, akkor azt roncsolás nélkül nehézkes. Ennek ellenére közel 1 évet használtam még így is: a mostani csere alanya egy Shindengen FH020AA. Ezzel már alapjáraton is van mérhető töltés, miközben soha nincs 15V-ra elszaladás, ha mindent lekapcsolok, akkor sem. Nagyon szépen megfogja terhelés nélkül is, ahogy kell.:-) Emellett piros lámpáknál megállva a xenon használatával sem csökken az akkufesz, ami egészen hihetetlen!:-D Ilyen jó még sosem volt! Még az elején 35W HS1 izzókkal, azaz xenon nélkül sem... Mondjuk egy ilyen 42K-ért vesztegetett fesszabtól azért el is várom, hogy teljesítsen szépen! (A vadiúj kábelezés meg biztos csökkentette az átmeneti ellenállásokat: konkrétan a gyári biztosítéktartó már nagyon ótvarul nézett ki, nem beszélve a generátorról lejövő vezetékek csatijáról. Lecsaptam ezeket, és a három fázis közvetlen megy a Shindengen csatlakozójára: rövidebb úton, kevesebb felesleges kontakttal, szépen beforrasztva.)
Persze számít az is, hogy az új akku sem kispályás: a gyári helyre csak egy MB12U fért*, a kibővített helyre viszont már egy MBTX24U-t raktam, ami SOKKAL nagyobb, ergo kevésbé érzékeny a terhelésre, és jóval tovább bírná akár töltés nélkül is. (Amit rögtön le is teszteltem, mert véletlenül lemaradt a testkábele az új fesszabnak a saruról, és emiatt az első próbaúton "mesés" volt a töltés: hol volt, hol nem volt. Amikor épp hozzáért a kasztnihoz, akkor volt, amikor nem, nem. Hazafelé konkrétan percekig nem volt semmi, azaz jöttem max. 12.x V mért értékkel, viszont mindezt teljes kivilágítással, gond nélkül!)
![](https://img.index.hu/imgfrm/2/8/3/3/THM_0015242833.jpg)
*: jó volt, amíg ki nem nyírta a szerelő, csontra lemerítve az alkatrészekre várakozás közben. (Utána "felélesztve" kb. ha a fél kapacitása ha megmaradt, a többi a szulfáté lett: úgy már nem volt olyan jó...)