DigitXT Creative Commons License 2018.09.06 0 0 13841

A kettő összefügg: ha az akku nem veszi a töltést, akkor el fog szaladni a fesz. (A fesszabnak tehát többet kell dolgoznia, jobban melegszik: hamarabb szarja össze magát.:-D)

 

Ma cseréltem fesszabot ÉS akkut is. Zusammen. Az új fesszab már alapjáraton "átereszt" >9A-t*, feltéve persze, hogy van, aki felveszi: ha nincs fogyasztó, akkor értelemszerűen ennyi áram nem fog folyni. Viszont az új fesszab nem engedi elszaladni 15V-ig ebben a helyzetben sem! Ha felkapcsolom a xenont, akkor mérhető a 9A töltőáram: még így is deficites picit alapjáraton, de már messze nem annyira, mint korábban, így bár akkutöltésre pont nem marad, legalább az akksi merítése lassabb, mint eddig. És mivel ez egy jobb, és nagyobb akksi, ami kisebb terhelést kap, ilyenkor a fesz sem esik szinte egyáltalán.:-) Icipicit ráemelve a fordulatra meg már jön ~12A is, és a fesz rögtön 14V fölé tud menni még xenonnal is.:-D Korábban ilyen csak rendes haladás közben volt látható, nem már 2000 rpm-en...:-)

 

Összességében teljesen meg vagyok elégedve a cserével. Bár rohadt drága volt (mint mindig), de innentől a töltésrendszerem remélem "örök élet +1 év"-ig tökéletes lesz...:-D

 

*: ez nem feltétlen csak a hatékonyságából adódik (MOSFET), hanem a régi kábelezése is ótvar volt már... (Nem beszélve a csatlakozójáról. Hogy azt mennyire utáltam...) Ezek így kompletten le lettek cserélve.

 

Illusztráció:

Előzmény: rogersmith (13839)