rezgaras Creative Commons License 2018.07.26 0 1 9660

Kipróbáltam mindkettőt. Ha a rézöntvény tartalmazza az abroncsot is, egy érdekes probléma jelentkezik. Én nem fúrom, öntöm bele a tengelybe a tengely furatát, mert akkor szinte lehetetlen a végén úgy elkészíteni, hogy ne legyen sem excentrikus, se nyolcas ne kerüljon bele. Ezért a furat csak a kész kerékbe kerül bele úgy, hogy a kerék a pereménél fogva egy patronba kerül befogásra és központozás után kerül bele a furat.

 

Ez viszont nehéz az öntvénynél, hiszen annak még nincs leesztergálva az abroncsa. Tehát az a kérdés, hogy mit jobb elvégezni előbb? A központ fúrását (ami így akkor esetleg nem lesz központos), vagy az abroncs esztergálását (amihez hiányzik a furat)?

 

A másik probléma a teljesen kiöntött réz kerékkel, hogy a réz nem ideális futófelületnek, nagyon koszolódik. Lehet galván nikkellel bevonatni, de az egy idő után lekopik. Nem véletlen készítik a gyárak manapság a kerekek abroncsát alpakkából.

 

Emiatt most úgy gondolom, hogy a jobbik megoldás a réz csillagra rápréselt alpakka kerékpánt.

Előzmény: Fordítókorongos (9655)