Kovee123 Creative Commons License 2018.07.25 0 0 17791

Szia,

 

Amit most leírok, az saját tapasztalat, nem szakirodalom.

Motoros barátomnak 4 éve volt egy Honda VTR1000 Sp1-es járgánya. Mivel együtt rendelünk olajat, meg miegymást a járgányokhoz, ő repsol motorolajat kért, én motul-t.

Elvileg a Honda, meg a Repsol jó barátok.

Amikor azonban megvolt az olajcsere, az első pár ezer km után(csak túra, konkrétan Erdélyben jött elő) a VTR kb olyan hangon muzsikált, mint egy csörgős Ducati.

Túráról hazaérve csináltunk egy olajcserét Motulra, azzal meg 6ezer km alatt semmi csörgés. Ezután utána eladta, de az új tulaj 1000km után lecserélte az olajat ahogy illik(szintén Motulra), de mivel ismerős, ezért visszakérdeztünk pár km után, és ő sem tapasztalt csörgést.

Ezalapján arra jutottunk, hogy vagy pancsolt az olaj, vagy szimplán szar.

 

Nem mintha a Motult ne hamisítanák....

 

Amúgy fékfolyadéknál is törekszünk a márkásabb kivitelre(Motul, Ferodo), de ezt is csak megbízható forrásból. Amúgy Fjr-be én is csak azért teszet 5.1-et, mert a 200ft különbség nekem "picológiailag" jobb.

Ha aktívan használod a motorféket, akkor max a hátsó féknél jön jól a nagyobb forráspont.

 

 

ÜdV!

Előzmény: bojls68 (17790)