Ez ugyan OFF topic, de pár mondat erejéig menjünk bele.
A Waze kontra iGO kontra akármi más tekintetében azt kell alapul venni, hogy ámbáron a Wazze előnye a közösségben rejlik, ugyanakkor van egy hatalmas hátránya is (jelenleg). Egy térinformatikai szoftverben a megfelelő adatok bevitele elengedhetetlenül szükséges a jó működéshez.
Azt mondod itt-ott nincsenek rajta új utak egyik/másik offline navin.. sőt azokban is megeseik (sokkal kevesebb alkalommal) hogy nem létező, vagy más útburkolatú utakra visznek. Az első navi megjelenésétől mondja minden szakembe... a navi nem helyettesíti az agyat... azaz ha "moha" azt mondja "fordulj jobbra" és ott csak a Duna van, akkor nem fordulsz....
De tény, hogy Európát tekintve a Waze nagyon le van maradva.. Ennek egyszerű oka van. Magyarországon és főként Kelet-Európában a Waze nagyon kedvelt lett, köszönhetően a viszonylag gyors reagálásának az új utakra. Azonban itt van egy LÉNYEGES probléma, amivel a Waze fejlesztői vagy nem számoltak, vagy nem érdekelte őket. A Waze-ban igazából un. útosztályokat nem tudsz megadni... azaz nem lehet megfelelően rangsorolni az utakat, így a tervezésnél sok helyen csupán a távolság és az esetlegesen beérkező forgalmi információ alapján számol. Ahol kevesen használják (jellemzően egész Európa leszámítva a főutakat) ott bizony nem lesznek javítások, nem lesz információ arról, ha a régi térkép ma már nem aktuális. Szerintem nagyobb baj az, ha egy navi tökön-uborkán keresztül akar elvinni 250km-re, mint az, ha helyben nem ismeri a házszámokat, vagy a tegnap épült körforgalmat.
A magyar Waze "adminok" sajnos igazából csak a fórum felügyelői, a Waze Hungary amolyan moderátor a magyar fórumban. Természetesen tehetnek javaslatot (ahogy más is) a fejlesztők felé, de SEMMI ráhatásuk nincs arra, hogy a Waze mit hogyan tervez, vagy hogyan működik, esetleg mit tud és mit nem most és a jövőben. Ráadásul néha nem kicsit érzem dilettánsnak őket. Lásd amikor statikus adatokkal nyomják tele a programot (pl a rendőrségi előrejelzések alapján kipakolnak egy halom traffipax jelzést oda ahol "talán" mérhetnek".... Volt ebből vita már évekkel ezelőtt is, én akkor határoztam el, hogy nem spriccelek széllel szemben, mert felesleges. Ha nem értik meg, hogy a Waze előnye a közösség által szolgáltatott VALÓS(!!) és azonnali információ és ezt tele szemetelik statikus adattal, az kb. káoszhoz vezet...
De visszatérve a "melyik jobb navi" kérdésre. 2003 óta foglalkozom navikkal és bizton állítom, hogy egy európai nyaraláson előbb bízom magam bármelyik offline navira, mint a Waze-ra. Lentebb írtam a legutóbbi tapasztalataimat... Persze a PR sokat számít és a "Waze" fanok azonnal kórusban állítják, hogy "de Pesten a legjobb"... csak éppen egy navi nem erre való. Én a mai napig a saját NNG szoftveremet használom Európában és mellette esetleg fut a Waze a forgalmi és ellenőrzési információk miatt.... macera, de egyik ebben, másik abban erős... és sajna a navigálásban hosszú távon a Waze még mindig alul marad.
Horvátországban meg se próbálja az ember a Waze-ra bízni magát a szűk horvát utakon, mert könnyen "anyázás" és komoly probléma lehet belőle. (Lásd amikor Trogir utcácskáin át akarja vezetni a 2 m magas, és 5m hosszú Mercedes Viano-t, vagy Opel Insigniát...) Amikor bevezet egy mindkét oldalon 1m magasan kővel kirakott utcára, majd egy 120 fokos kanyarban közli "fordulj jobbra".... jahh.. csak éppen lehetetlen ekkora mérettel és előre pedig a behajtani tilos tábla miatt nem is mehetsz tovább... :D
De ugyanilyen szopás Mezőtúr-Battonya között amikor mintegy 25km-t földúton akar keresztül vinni, mert arra valóban le lehet vágni 40 km kerülőt.... jahh.. csak épp a 40 km kerülő nem véletlen a környéken... :D
Szóval pártatlan a Waze vita, mert általában olyanok mondanak véleményt róla, akik vagy csak egy adott környezetben (amit egyébként jól ismernek??) használják, vagy kamionnal, amikkel pedig kvázi csak a főutakon közlekednek.
De persze tőlem mindenki azzal téved el amivel akar. :D :D :D