nagyon koszonom, hat ez igazan gyors volt. :)
megneztem az erintett szakaszt, egyaltalan nem tunik veszesnek. es a 2,5 h is realis lehet, kb. feloras a videoban az adott szakasz, es 5x-os sebessegre gyorsitott a felvetel. mar csak azt kell kitalalni, h a szallas-attervezest celszeruen meg lehet-e oldani.
a hosszabb utvonal azert nem jo, mert epp a visszautat hellaba akartam kiiktatni. arrol van szo, h a szukos idobe bele akartuk iktatni landmannalaugart is, es celszeruen ugy sikerult, h egyik ejszaka szallas hellaban (ez volt a legkozelebbi elfogadhato lamndmannalaugarhoz, figyelembe veve az azt megelozo majd a kovetkezo napon megteendo utat is, vmint a szallasarakat), majd reggel lanmannalaugar, estere meg ugyanarra a szallasra, hellaba vissza, reggel onnan folytatva az utat mar vissza, reykjavik-keflavik fele. na de itt irtatok par hozzaszolassal ezelott a fekete homokos partot (francba:)), es hat megneztem, utba ejtheto-e....
marciusban gyorsan kellett megtervezni a fo utvonalat, h mielobb lefoglaljuk a szallasokat, ez is sok ido volt a nullarol indulva, a reszletekre vegkepp nem volt ido (feltem is attol, h majd a reszletes tervezesnel derul ki, h ide is kene, oda is kene.... :))
vegul ugy dontotttunk (nem volt konnyu, es azt se tudom, h vegul jol dontottunk-e), h nem "rohanjuk korbe" a szigetet itt-ott megallva (tudom, h ugy is elmeny), inkabb rovidebb szakaszokon tobbmindent megnezve, igaz, igy 1-1 utszakaszt 2x teszunkmeg, max az oda- es a visszautra elosztjuk a leteroket, latnivalokat.
ok, akkor leirom nagy vonalakban a tervet (amugy is csak nagy vonalakban van meg), ha mar itt kerdezek :))) tableten benazom most, ezert fejbol irom (bocs a rosszul irt helysegnevekert)
1. erkezes, duty free kaja felpakolas, auto atvetel utan ami belefer a kotelezokbol a reykjanes fsz-en (reszletek kidolgozasra varnak) a reykjaviki gyors varosnezes, szallaselfoglalas elott. ami nem fert bele a fsz-en, talan potolhato az utolso napon.
2. akureyri fele vesszuk az iranyt, szallas hvammstangiban. utkozben latnivalokrol , kiterokrol meg semmit nem tok, nemtom, mennyi idott emesztenek fel, szal kidolgozas alatt :)
3. tovabb akureyri fele (reszletek kidolg. alatt), erkezes
4. myvatn to es kornyeke, ami belefer (reszl. kidolg.) estere vissza akureyribe (itt fordulunk tehat vissza, nem teve meg a kort az 1-esen.)
5. visszafele vesszuk az iranyt, vmeddig, asszem hvammstangiig ugyanaz az ut, es onnan mas uton bordeyri fele, szallas ott (utkozben mit nezunk, kidolg alatt)
6. itt sajnos nem westfjords kovetkezik :(, hanem sneafellsnes fsz. sajnos itt meg korvonalak sincsenek, h milyen latnivalok vannak, errol egyaltalan nem olvastam meg semmit. emellett csak az dontott, h a westfjords nem fer bele, igy adott volt ez a helyszin (erzesre ez kicsit unalmasabb resz lehet - mar ha izlandon beszelhetunk ilyenrol - de lehet, h tevedek, max kellemesen fogunk csalodni). szallas vmi fura nevu helyen :)) (nem sok ilyen van arrafele:)), nem jut eszembe (vmi hitarnesfjordblabla?)
7. a fura nevu helytol kiindulva arany korut, majd hella szallas
8. hellatol landmannalaugar, este vissza hellaba - na itt jon be a kepbe az esetleges modositas, h nem megyunk vissza hellaba, hanem vik fele megyunk a(z F)208-ason, szallas vhol vik utan NY-i iranyban.
9. tovabb az 1-esen reykjanes fsz. fele, utkozben latnivalok stb. + ami kimaradt az 1. napon a reykjanesen, es van ra ido, energia,kedv. szallas nem keflavikban, hanem sandgerdiben.
10. auto vissza, repter, konnyes bucsu, de ugyis elegunk van mar egymasbol. >:)
remelem, egyelore ennyi eleg. :) es persze ugyis minden borulni fog, ahogy belemelyedek a reszletekbe, ahogy jo esellyel a fekete homok is lehet, h megvarialja a 8. napot. meg betervezni pl. a furcsit is vhol (blue lagoon kizarva), balnales nem erdekel, boltok hol esnek utba stb.
M.